reklama

Facebook představil nový design svých stránek

Pokud si užíváte výhod češtiny nedávno spuštěné jazykové mutace Facebooku, možná už jste zaregistrovali změnu, na níž velmi brzy přejdou prakticky všichni uživatelé této „komunity komunit“. Facebook jemně redesignoval, upravil rozmístění některých prvků a zjednodušil orientaci v uživatelských profilech.

Nejvíce změn se událo v profilu uživatele. Ten je nyní dvousloupcový, rozdělený na záložky. Prvních několik záložek má většina uživatelů společných. Je to Zeď, Informace, Fotky a Pole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Srovnání úvodní stránky správy profilu ve staré a nové verzi Facebooku

Záložkové uspořádání stránky může na první pohled vypadat nepohodlně, musíte se mezi kartami přepínat apod. Zamyslete se ale a vzpomeňte si na sloupcové uspořádání Aplikací, kdy jste u aktivnějších uživatelů museli listovat a vyhledávat aplikace i několik sekund. Alespoň co se přehlednosti profilu týče, jde o velký krok kupředu.

Oddělené jsou tak nyní informace o aktuálním dění u uživatele, jeho osobních informacích a dalších položkách. Pokud jste se zamilovali do nějaké aplikace a neradi byste, aby zaniknula mezi ostatními na záložce Pole (kde jsou aktivní aplikace umístěny), můžete jí jednoduše vytvořit samostatnou kartu. Ta bude umístěna v řadě hned za současnými.

První ze záložek, Zeď, je jakýmsi sběratelem informací o tom, co právě uživatel dělá, jak pracuje se svým Facebookem, kde byl v daný moment aktivní apod. Zeď může, pokud mu to dovolíte, zaznamenávat i aktivitu v dalších webových aplikacích včetně populárních Google Picasa či Diggu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Stará a nová verze pohledu na profil uživatele  z původních tří sloupců přešel Facebook pouze na dva

Součástí Zdi, v horní části stránky, je také aplikace Publisher. Prostřednictvím Publisheru můžete na Zeď umisťovat krátké popisky aktuálního stavu, poznámky, fotky, videa. Prostě cokoliv, s čím se chcete pochlubit ostatním nebo co vás v nedávné době zaujalo. U každé publikované položky je nyní navíc možnost nastavit úroveň soukromí, tedy kdo může s položkou pracovat a kdo ji ve vašem profilu neuvidí.

Změny v novém Facebooku ještě nebyly provedeny všude, takže se stále setkáte se stránkami laděnými do „starého stylu“. Nové řazení a zobrazení bylo vytvořeno na základě zkušeností a požadavků více než 100 000 uživatelů. Pokud i přesto se vám na Facebooku cokoliv nelíbí, máte možnost se ozvat nebo přepnout do starého zobrazení. Stačí na horní liště kliknout na odkaz Poslat názor resp. Zpět na starý Facebook.

Novou podobu Facebooku najdete na adrese www.new.facebook.com

Témata článku: Web, Sociální sítě, Design, Minor, Moment

Nejnovější komentáře

Přidat příspěvek
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 375

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama