Facebook monitoroval psychické rozpoložení uživatelů. Údaje poskytl i inzerentům

Facebook monitoroval psychické rozpoložení uživatelů. Údaje poskytl i inzerentům

Sociální síť Facebook získávala od uživatelů informace o jejich aktuálním psychickém stavu. Ty následně poskytla svým inzerentům. Vyplývá to z důvěrného interního dokumentu, který vypracovali dva vedoucí představitelé australské pobočky Facebooku. O jeho obsahu informoval deník The Australian.

Zmíněný dokument se zaměřoval především na australské teenagery ve věku 14 až 20 let. Autoři v něm popisují způsob, jakým může být nápomocné monitorování komentářů a celkového chování uživatelů, kteří se cítí úzkostliví, nervózní, vystresovaní, hloupí či bezcenní.

Informace o aktuální náladě mladých uživatelů sociální sítě následně mohly být využity na cílenou reklamu. Jak připomíná The Next Web, Facebook v současnosti poskytuje platícím zájemcům o reklamu osobní údaje, včetně vztahového statusu, místa bydliště, věku, jakož i způsobu, jakým konkrétní uživatel Facebook využívá.

Zmíněný australský dokument popisuje, jak mohou být využity údaje od čtrnáctiletých teenagerů, kteří potřebují dodat sebedůvěru. Zároveň se zmiňuje, že Facebook pracuje na vývoji nástrojů, kterými by bylo možné získat lepší poznatky o pocitech australské a novozélandské mládeže.

Facebook se omluvil, prý nešlo o reklamu

Společnost Facebook se již stihla za jednání své australské pobočky omluvit, když uznala , že nebylo správné se ve svém výzkumu zaměřovat na děti. Zároveň bude společnost záležitost interně prošetřovat.

Sociální síť také upřesnila, že výzkum probíhal v souladu s ochranou soukromí. Portál News.com.au však oponuje, že Facebook svým jednáním porušil australské směrnice upravující reklamní a marketingovou činnost.

Facebook k celému obvinění ze strany australských médií vydal i oficiální prohlášení, v němž uvedl, že uvedený výzkum měl za cíl obecně přiblížit inzerentům způsoby, jakými uživatelé na sociální síti vyjadřují své pocity. Ne však s úmyslem vylepšit reklamní pozici plátců reklamy.

Společnost zároveň přiznala, že při tomto výzkumu nedodržela běžný postup a celý proces tak zpětně přezkoumá, aby napravila chyby.

Témata článku: Facebook, Právo, Sociální sítě, Výzkum, News, Teenager, Story, Predator

1 komentář

Nejnovější komentáře

  • skutecnykosmonaut 4. 5. 2017 9:58:41
    :-D
Určitě si přečtěte

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

19.  5.  2017 | redakce | 38

To tu ještě nebylo. Specialisté ukázali, že zavirované mohou být i titulky SRT

To tu ještě nebylo. Specialisté ukázali, že zavirované mohou být i titulky SRT

** Stáhnete si film a titulky třeba z OpenSubtitles.org ** A osud vás za ten warez záhy potrestá ** Specialisté totiž ukázali, že i v titulcích může být schovaný virus

Včera | Jakub Čížek | 55

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

** WannaCry se masivně rozšířil kvůli zranitelnosti ve Windows ** Ta mu umožnila, aby se pokusil sám napadnout další počítače ** Jenže ta chyba už je dva měsíce opravená!

22.  5.  2017 | Jakub Čížek | 95

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

**Měli bychom provést revoluci klávesnice? ** Anebo je její dnes už hodně zastaralý koncept prostě nejlepší? ** Budeme na klávesnici odkázaní už navždy?

20.  5.  2017 | Jakub Čížek | 59


Aktuální číslo časopisu Computer

Bojujeme proti Fake News

Dva velké testy: fotoaparáty a NASy

Co musíte vědět o změně evropského roamingu

Radíme s výběrem základní desky