Facebook | Sociální sítě | Internet

Facebook mění své reklamy, AdBlock na ně bude krátký

Reklamy na Facebooku brzy projdou výraznou změnou. Firma jejich HTML změní tak, že nebudou k rozpoznání od organického obsahu. To znamená, že AdBlock na ně bude krátký. Aby to ale lidem nebylo líto, nabídne místo toho možnost “vymazat” svůj profil z určitých reklamních kategorií, díky čemuž se reklamy přestanou zobrazovat. Uživatelé tak dostanou možnost, aby se jim reklamy od požadovaných podniků nezobrazovaly.

572472614
Uživatelé dostanou na Facebooku možnost upravit si své reklamy

Facebook si před touto změnou nechal zpracovat výzkum, ve kterém se ptal na otázku, proč 70 milionů Američanů a 200 milionů lidí na celém světě používají adblock. Zjistil, že hlavním důvodem jsou rušivé reklamy a fakt, že lidem zpomalují prohlížení obsahu. Dalším často uváděním důvodem je strach z virů a škodlivého malware. Soukromí nebylo pro dotazované lidi moc důležité. Z toho společnost vyvodila, že pokud reklamy udělá nenásilné, rychlé, bezpečné a tiché, lidem nebudou vadit.

Viceprezident reklam Facebooku Andrew Bosworth uvedl: „Částí našeho poslání je propojovat firmy a lidi, tomu aplikace AdBlock brání. Je třeba si uvědomit, že reklamy platí za to, že je Facebook po celém světě zdarma.“ Bosworth ale zároveň souhlasí, že reklamní průmysl není dokonalý a je třeba, aby se reklamy zlepšily. „Nicméně nemyslím si, že je AdBlock dobré řešení,” dodává.

Nová funkce Facebooku proto umožní uživatelům vybrat si, které reklamy chce vidět a které ne. Nelze je ale vypnou všechny. Pokud se vyškrtnete ze všech kategorií, stane se jen to, že nebudou tak cílené a nebudou odpovídat vašim zájmům.

Diskuze (25) Další článek: Delfínovi z Floridy se zalíbil iPad v růžovém obalu. Stáhl jej do hlubin

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,