reklama

Facebook je číslo jedna v internetové reklamě. A myslí ještě dál

Tak už jsme zase o něco moudřejší. Minulý týden jsem popisoval několik nejasností kolem budoucnosti Facebooku a nyní přichází zpráva, která alespoň některé faktory zobrazuje v lepším světle. Facebook se totiž podle čísel eMarketer stal největším prodejcem internetové reklamy ve Spojených státech. Zuckerberg překonal Google, vynálezce moderní reklamy na webu. Ba co víc, v Palo Altu chtějí šlápnout na plyn a mají v plánu lidi na Facebooku udržet ještě déle, aby se reklamy dalo zobrazovat mnohem více.

Dostupná čísla říkají, že Facebook za tento rok z reklamy vygeneruje příjmy ve výši 2,19 miliardy dolaru. To je dost peněz, ale jak vydělávat ještě více? Jak udržet lidi na Facebooku déle? Taktikou Facebooku je přidávat nové funkce, chce ze své služby vystavět digitální centrálu vašeho elektronického a komunikačního života. Proto všechny ty nástroje pro sdílení obrázků, videí, komunikace přes e-maily a IM a v neposlední řadě chytlavé sociální hry.

Facebook jako přehrávač hudby

Dalším důležitým bodem má být hudba. Podle informací serveru Giga Om by Facebook měl už letos v sprnu představit novou službu, díky které budete moci poslouchat muziku z několika různých zdrojů. Ve vašem profilu se objeví nová záložka s hudbou a vy si budete moci vybrat, ke které službě se připojíte. Hlavním partnerem bude Spotify se zhruba 13 miliony skladeb, ale objevit se mají také další. Kdo ví, třeba se dočkáme také Last.fm, Pandory a jiných.

Facebook postaví takový vlastní Ping, se kterým Apple příliš úspechů neslaví. Vše bude mít sociální rozměr, uvidíte tedy, co poslouchají vaši kamarádi, hudbu bude možné doporučovat, komentovat, lajkovat, sdílet a kdo ví co všechno. To všechno za jedním účelem – zvyšováním spen-time (doba strávená na stránce).

Pokud budete na Facebooku poslouchat hudbu, nejspíše nebudete chtít odcházet. Na největší sociální síti světa tak budete trávit více času a zobrazíte více reklamy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Facebook chce vaše budgety na reklamu. Čím déle u něj budete a čím více aktivit u něj budete vykonávat, tím lépe pro něj.

Je dost možné, že přímo na hudbě Zuckerbergovo impérium vydělávat nebude. Z každé mikrotransakce uskutečněné v rámci Facebooku (například u her) si v Palo Altu naúčtují 30 % z ceny, podobně jako Apple. V případě hudby to ale nejspíše možné nebude. Služby jako Spotify a další totiž už tak pracuji s hodně nízkými maržemi a platit ještě dalšímu příživníkovi by pro ně nemuselo být tak úplně lukrativní. Pro Facebook tedy bude důležité především zvyšování onoho spent-time a generování více peněz z reklamy.

Nabízí se otázka, proč Facebook nevybuduje vlastní hudební službu, podobně jako třeba Google, Amazon a Apple. Protože je to běh na dlouhou trať, chce to zabezpečit autorská práva a je nutné počítat s obří úložnou kapacitou v datových centrech. A to prozatím v mladé službě nejsou peníze. Datová centra jsou nákladná věc a Facebook není bohatý Google, prozatím žije především z peněz investorů. I to je mimo jiné důvod, proč jsou fotky na Facebooku zmenšovány a proč se nijak výrazněji netlačí možnost sdílet videa.

Facebook nepotřebuje vybudovat vlastní databázi písniček, postačí mu, když se hudba z jiných zdrojů bude poslouchat u něj.

Témata článku: Byznys, Web, Sociální sítě, Facebook, Reklama, Screen, Budget, Pandora, Giga, Ping, Pingu

14 komentářů

Nejnovější komentáře

  • skutecnykosmonaut 22. 6. 2011 20:18:31
    Asi tak. FB vstoupí na burzu, zájem bude pravděpodobně obrovský tudíž cena...
  • pepahn 21. 6. 2011 14:41:28
    Nezdálo se mi to a tu studii jsem si na eMarketeru našel:...
  • Michal Sukatý 21. 6. 2011 10:56:29
    Facebook zmensuje fotky? Staci kliknout na Download a stahnout si...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 133

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 39

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 131

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 73


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama