Facebook | Sociální sítě | Web

Facebook hledá cestu, jak bojovat proti hoaxům a clickbaitům. Možná mu pomůžeme my všichni

Facebook v poslední době čelí kritice, že umožňuje snadné šíření polopravd a hoaxů. Zdá se, že v rámci svého boje proti těmto nešvarům včetně clickbaitů (článků s lákavými titulky, které neodpovídají obsahu) nyní sociální síť povolala na pomoc svoji vlastní miliardovou komunitu.

Některým surfařům se totiž nejspíše v rámci A/B testování na Facebooku zobrazují u sdílených odkazů dodatečné hodnotící otázky, jestli odkaz skutečně odpovídá tomu, co je na cílové stránce a zdali se jedná o věrohodnou informaci.

Je tedy možné, že sociální síť plánuje nasadit komunitní váhu věrohodnosti u některých potenciálně zavádějících odkazů. Pokud bychom takový označili za problematický, může se pak u něj ostatním zobrazit jakási forma ankety.

Těžko ale říci, jestli tato forma komunitního hodnocení kvality může spolehlivě fungovat zrovna na Facebooku, kde již síla komunity mnohdy naprosto selhala. Poměrně rozšířené je třeba hromadné negativní hodnocení nejrůznějších míst, přestože hodnotitel na dané adrese v životě nebyl a hodnotí jej na úplně jiném a v daném kontextu irelevantním základě (názorové, politické aj. příslušnosti majitele restauračního zařízení aj.), než by opravdu měl. To je ostatně typické i pro český Facebook, kde by se mohlo velmi rychle zvrhnout i podobné komunitní hodnocení kvality sdílených odkazů v jakýsi černobílý souboj fanoušků a odpůrců.

Diskuze (18) Další článek: Facebook, Twitter a YouTube se spojily proti teroristům. Budou společně mazat jejich propagandu

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,