Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Facebook chce sledovat vaši polohu, aby zjistil, zda jste po zobrazení reklamy zašli do obchodu inzerenta

Se sociálními sítěmi je problém, že nemají jasně definovaný obchodní model. Jejich obchodní potenciál stojí hlavně na reklamách, které dokáží velmi přesně cílit. Jenže měření efektivity těchto reklam je těžké. Facebook nyní chce dokázat, že jeho reklamy skutečně vedou k nákupu. Nákupu v kamenných obchodech.

Klepněte pro větší obrázek
Facebook chce propojit své reklamy s nákupy v kamenných obchodech
(foto: Antoine K, Flickr, CC BY-SA 2.0)

Použije k tomu lokační služby ve vašem zařízení. Pomocí nich bude měřit, kolik uživatelů, kteří viděli určitou reklamu, pak šli a produkt si v kamenném obchodě koupili. Marketéři tak dostanou nová data, podle kterých uvidí, jak účinná jejich reklama je.

Ale jak Facebook pozná, že jste si v kamenném obchodě něco opravdu koupili a neodešli s prázdnou? K tomu Facebook zveřejnil novou API nazvanou Offline Conversions API, která pracuje s řadou prodejních systému od společností jako je Square nebo IBM, jež obchody využívají. Cílem je propojit vaši platbu s konkrétní reklamou, kterou jste viděli na Facebooku.

Jestli bude celý systém fungovat a zda se Facebooku podaří účinnost reklam prokázat, lze zatím těžko odhadovat. Ale pokud uspěje, bude moci reklam prodávat ještě více.

Témata článku: Facebook, Sociální sítě, Reklama, Flickr, Flickr.com

35 komentářů

Nejnovější komentáře

  • BlokProtiSalámu 16. 6. 2016 14:54:45
    Jeden elementární doplněk to jistí.
  • tc 16. 6. 2016 10:26:05
    Fb i messenger chce asi milion povoleni vcetne gps posilani sms cteni...
  • dresinek 16. 6. 2016 9:47:05
    Vzhledem k "perfektnímu" cílení reklam od facebooku, nečekám od týhle akce...
Určitě si přečtěte

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

19.  5.  2017 | redakce | 38

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

**Měli bychom provést revoluci klávesnice? ** Anebo je její dnes už hodně zastaralý koncept prostě nejlepší? ** Budeme na klávesnici odkázaní už navždy?

20.  5.  2017 | Jakub Čížek | 58

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

** WannaCry se masivně rozšířil kvůli zranitelnosti ve Windows ** Ta mu umožnila, aby se pokusil sám napadnout další počítače ** Jenže ta chyba už je dva měsíce opravená!

22.  5.  2017 | Jakub Čížek | 84


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5