Facebook chce s Oculusem ovládnout budoucí virtuální realitu

Facebook chce s Oculusem ovládnout budoucí virtuální realitu

Facebook před pár dny oznámil, že kupuje společnost Oculus VR a bude se tak chtít podílet na rychlém rozvoji virtuální reality napříč světem. Jak Mark Zuckerberg upřesnil, rozhodně nechce zasahovat do vývoje, ale bude se snažit pomoci v oblasti spolupráce s vydavateli a dalšími partnery v oblasti her, dodavateli a samozřejmě i podpořit celosvětovou distribucí, která je pro začínající hardwarové firmy obvykle těžký oříšek.

Mírný poprask vyvolala informace na webu New York Times, podle které Facebook chystá přejmenování a nový design Oculusu. Reakcí na tuto spekulaci vznikly i posměšné obrázky. Tato informace ale byla vyvrácena přímo Facebookem, alespoň tak o tom informoval web TechCrunch.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Reakcí na koupi Oculusu Facebookem vzniklo spoustu posměšných obrázků

Hlavní zakladatel Palmer Luckey se také vyjádřil, proč nabídku přijmul. Podle něj mu Mark nastínil poměrně jasnou vizi, které se Facebook drží – spojovat lidi. A virtuální realita je něco, co do budoucna bude hrát obrovskou roli, obzvláště pokud v ní lidé budou často a dlouho – podobně jako na Facebooku.

Facebook a investice jim dovolují nejen výrobu speciálních displejů na zakázku (stovky milionů dolarů) a zbavit se tak použití omezujících displejů z mobilních zařízení, ale také najmout takřka kohokoli do týmu, kdo pomůže vývoji produktu a dalších částí. Oculus také může investovat do samotného obsahu a podpořit vývojáře, kteří budou pro Oculus vyvíjet nejen upravené verze her, ale i hry určené pouze pro virtuální realitu.

Tou největší výhodou má ale být snížení ceny. Mark Zuckerberg se vyjádřil, že se v dlouhodobém hledisku nebudou snažit vydělat na prodeji hardwaru – lze tedy čekat prodej za výrobní cenu, podobně jako to dělá třeba Google nebo Amazon. Budoucí výdělky by měly být především ze softwaru a služeb spojených s virtuální realitou. To ale bohužel znamená, že se s velkou pravděpodobností dočkáme masivního nasazení reklamy i v budoucí virtuální realitě.

Klepněte pro větší obrázek

Jen doufejme, že to nedopadne jako v představě ze seriálu Futurama, kterou si můžete prohlédnout na gifu.

Témata článku: Technologie, Byznys, Facebook, Internet, Sociální sítě, Oculus, Virtuální realita hry, Futurama, Cute, Virtual Reality

12 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Martin Kozak 28. 3. 2014 8:24:46
    "a samozřejmě i podpořit celosvětovou distribucí, která je pro začínající...
  • Daniel D. 28. 3. 2014 8:07:18
    Oni stále existují retardi, co používají Facebook ?
  • Mumrli 27. 3. 2014 21:40:37
    Hm, škoda, na tenhle bazmek jsem se docela těšil. Akorát teď tak trochu...
Určitě si přečtěte

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Nové úlovky kamer Googlu: Šmírovačka na Street View nepřestává bavit

Google stále fotí celý svět do své služby Street View. A novodobou zábavou je hledat v mapách Googlu vtipné záběry. Podívejte se na výběr nejlepších!

19.  5.  2017 | redakce | 38

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

WannaCry se neměl vůbec rozšířit. Stačilo, abychom používali Windows Update

** WannaCry se masivně rozšířil kvůli zranitelnosti ve Windows ** Ta mu umožnila, aby se pokusil sám napadnout další počítače ** Jenže ta chyba už je dva měsíce opravená!

22.  5.  2017 | Jakub Čížek | 92

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

Nastal čas znovu vynalézt klávesnici. Anebo vám ta současná opravdu vyhovuje?

**Měli bychom provést revoluci klávesnice? ** Anebo je její dnes už hodně zastaralý koncept prostě nejlepší? ** Budeme na klávesnici odkázaní už navždy?

20.  5.  2017 | Jakub Čížek | 58


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5