Facebook chce prosadit delší videa, bude nám je předhazovat častěji

Facebook se během posledních let zaměřil na videa. Uživatelům je cpe co nejvíc to jde. A jeho snahy zřejmě nekončí, protože teď chce začít řešit, jak dlouho uživatelé videa sledují a jakou délku jednotlivé klipy mají.

Sociální síť začne preferovat a lidem více ukazovat videa, která jsou delší, tedy videa, která mají více než pár sekund. Facebook změnu vysvětluje v blogovém příspěvku – na základě informací o počtu sledovaných procent videa chce lépe upravit algoritmus, jenž videa nabízí. Pokud člověk na video kouká déle, znamená to, že se mu opravdu líbí, a je to tedy žádaný obsah, tvrdí Facebook. „Jakmile někdo zhlédne video celé, nebo alespoň jeho většinu, víme, že ho vážně zaujalo. Zůstat u delšího videa je větší závazek než u kratšího,“ stojí v příspěvku.

Počítání zhlédnutí videí se nijak nemění. Facebook jen začne více měřit a vyhodnocovat kolik procent z videa člověk viděl. Videa, která budou mít toto procento vysoké, pak bude lidem nabízet více.

Co to znamená pro běžného uživatele? Ve vybraných příspěvcích se mu pravděpodobně začne ukazovat více videí, která jsou delší. Pokud vlastníte na Facebooku stránku, i zde bude sociální síť preferovat delší videa. A pokud je vaše video alespoň 90 sekund dlouhé, můžete do něj vložit reklamu, což je novinka, kterou Facebook oznámil na začátku ledna. Uživatel z něj ale musí vidět alespoň 20 sekund, aby se reklama přehrála.

Diskuze (9) Další článek: Máte strach z bakterií? Nový mobil od Kyocery můžete čistit mýdlem a vodou

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,