Facebook | Sociální sítě

Facebook bude o mnoho lepší. Neuvěříte, jaké nové funkce přibudou

Titulek jako je v případě tohoto článku by za pár měsíců už nemusel u Facebooku projít. Od konce loňského roku se totiž vývojáři snaží vymýtit tzv. clickbait, tedy senzacechtivé titulky u odkazů. Ty často nenesou žádnou podstatnou informaci nebo obsah článku značně zveličují. Facebook proto nově začne zkoumat všechny sdílené odkazy a rozlišovat, jak relevantní jsou jejich titulky.

Facebook nechal několik měsíců analyzovat skupinu zaměstnanců desítky tisíc nadpisů a vyselektovat nejčastější slova a obraty používané právě u tohoto typu odkazů. Pokud následně Facebook zjistil, že jediná stránka publikuje několik článků denně a převážná část je tzv. clickbait, omezil jednoduše její dosah. Obsah se tak dostal k mnohem menšímu množství uživatelů, a to v případě všech sdílených odkazů.

Nyní však Facebook boj s tímto obsahem posunuje na další úroveň a bude analyzovat a postihovat každý příspěvek zvlášť. Nemusí tak trestat celou stránku, jež odkazy s clickbait titulky sdílí, ale zamezí šíření konkrétního odkazu. Pokud se tedy stránka na sdílení odkazů se zveličujícími nebo zavádějícími titulky specializuje, její dosah se rapidně sníží. Naopak pokud takový odkaz nasdílí jeden za měsíc, distribuce mezi uživatele se u dalších příspěvků nezmění.

Facebook prozatím toto filtrování zavedl v angličtině, slíbil však i rozšíření do dalších jazykových mutací. Nečekáme, že by čeština přibyla nějak rychle, naštěstí však clickbait v českém prostředí není tak velkým problémem jako v případě anglicky hovořícího internetu.

V jednom z posledních Týdnů Živě jsme rozebrali šmírování na Facebooku:

Diskuze (9) Další článek: Víra, politické přesvědčení i preference při nákupech: Zjistěte si, co všechno o vás Facebook ví

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,