Facebook bude nepřímo šmírovat, co jeho uživatelé nakupují v e-shopech

Na Facebooku je nová funkce, která slouží pro lepší zacílení reklamy. Jmenuje se „partnerské kategorie“ a poznají ji pouze ti, kteří budou na Facebooku inzerovat. Běžný uživatel se setká až s jejími důsledky – na sociální síti se mu bude zobrazovat reklama podle toho, co nakupoval, nebo o jaké výrobky se zajímal.

Inzerenti na Facebooku si mohou vybrat různé skupiny uživatelů, kterým se bude reklama zobrazovat. Je to z důvodu lepšího cílení a efektivity reklamy. V konečném důsledku to ocení i sám uživatel, který není zahlcován inzeráty na produkty a služby, které ho vůbec nezajímají. Zacílení uživatelů se díky Partnerským kategoriím razantně rozšíří, a to na více než 500 velmi detailně specifikovaných filtrů odpovídající různému zboží.

FBad.png
Nové cílení reklamy na Facebooku skrze partnerské kategorie jde hodně do podrobna. Zobrazený příklad uvádí zacílení na lidi, kteří kupují dětské cereálie, což znamená, že nadprůměrně navštěvují kategorii dětských cereálií v e-shopech a zakoupili je v posledních dvanácti měsících

Jak se ale Facebook dozví, které zboží vás zajímá? K tomu poslouží partnerská spolupráce s Datalogix, Epsilon a Acxiom, které zajišťují monitorování dat v různých online obchodech a nyní je poskytnou Facebooku. Ten poté inzerentům může nabídnout nové podrobné kategorie s přesným cílením, přitom podá i počet lidí, kterým se reklama zobrazí.

Lepší cílení reklamy má velmi vysoký vliv na její účinnost. A pokud je reklama účinnější a uživatel na ni klikne, znamená to zisk návštěvníka pro inzerenta a provizi pro Facebook. Nová funkce je zatím dostupná jen v USA. Rozšíření tentokrát nebude tak rychlé, protože k zavedení potřebuje Facebook lokální partnery.

Diskuze (8) Další článek: Apple hledá specialistu na ohebné displeje

Témata článku: , , , , , , , , ,