reklama

Facebook bude nepřímo šmírovat, co jeho uživatelé nakupují v e-shopech

Na Facebooku je nová funkce, která slouží pro lepší zacílení reklamy. Jmenuje se „partnerské kategorie“ a poznají ji pouze ti, kteří budou na Facebooku inzerovat. Běžný uživatel se setká až s jejími důsledky – na sociální síti se mu bude zobrazovat reklama podle toho, co nakupoval, nebo o jaké výrobky se zajímal.

Inzerenti na Facebooku si mohou vybrat různé skupiny uživatelů, kterým se bude reklama zobrazovat. Je to z důvodu lepšího cílení a efektivity reklamy. V konečném důsledku to ocení i sám uživatel, který není zahlcován inzeráty na produkty a služby, které ho vůbec nezajímají. Zacílení uživatelů se díky Partnerským kategoriím razantně rozšíří, a to na více než 500 velmi detailně specifikovaných filtrů odpovídající různému zboží.

Klepněte pro větší obrázek
Nové cílení reklamy na Facebooku skrze partnerské kategorie jde hodně do podrobna. Zobrazený příklad uvádí zacílení na lidi, kteří kupují dětské cereálie, což znamená, že nadprůměrně navštěvují kategorii dětských cereálií v e-shopech a zakoupili je v posledních dvanácti měsících

Jak se ale Facebook dozví, které zboží vás zajímá? K tomu poslouží partnerská spolupráce s Datalogix, Epsilon a Acxiom, které zajišťují monitorování dat v různých online obchodech a nyní je poskytnou Facebooku. Ten poté inzerentům může nabídnout nové podrobné kategorie s přesným cílením, přitom podá i počet lidí, kterým se reklama zobrazí.

Lepší cílení reklamy má velmi vysoký vliv na její účinnost. A pokud je reklama účinnější a uživatel na ni klikne, znamená to zisk návštěvníka pro inzerenta a provizi pro Facebook. Nová funkce je zatím dostupná jen v USA. Rozšíření tentokrát nebude tak rychlé, protože k zavedení potřebuje Facebook lokální partnery.

Témata článku: Byznys, Web, Sociální sítě, Facebook

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Jiří Brebera 13. 5. 2013 14:06:00
    Na facebooku mám veškerou reklamu zablokovanou pomocí A.B.ock a...
  • Dirty_Roots 16. 4. 2013 18:14:11
    Keď mám nainštalovaný BetterPrivacy plugin, budem tiež šmírovaný ?
  • silverkeeper 15. 4. 2013 12:46:20
    Tady nevidím zlo ve FB, ale v Datalogix, Epsilon a Acxiom. Nedokázala by...
reklama
Určitě si přečtěte

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 386

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

Český státní blacklist už funguje. Ministerstvo financí se pochlubilo s detaily

** Dva týdny po Novém roce zajím zeje prázdnotou ** Ministerstvo vydalo metodický pokyn ** Takhle to bude fungovat v praxi

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 49

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

Opera Neon: Takto prý bude vypadat prohlížeč budoucnosti. Chcete to?

** Opera představila Neon ** Koncepci prohlížeče budoucnosti ** Připomíná Chrome OS

16.  1.  2017 | Jakub Čížek | 35


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama