reklama

Evropská komise povolila posílení Googlu v reklamě, nejde o monopol

Americká internetová společnost Google v listopadu loňského roku oznámila zájem o odkup jejího dosavadního konkurenta na poli internetové reklamy, firmy DoubleClick, která by tak ještě více posílila současné dominantní postavení na trhu v této oblasti. Odborníci a analytici se v době podání nabídky shodovali v tom, že tento krok Googlu nejspíše neprojde u antimonopolních úřadů.

O tom, že jejich slova nebyla správná, už ke konci prosince roku 2007 potvrdil americký antimonopolní úřad, který odkup schválil (Živě.cz informovalo). Finálnímu schválení bránila už pouze Evropská komise, jež přišla s finálním rozhodnutím až včera v odpoledních hodinách. I podle ní je akvizice v pořádku a nepůjde o monopolní krok. Představitelé EK se shodují v tom, že si DoubleClick a Google přímo nekonkurují a půjde pouze o rozšíření záběru na trhu. Kupní cena byla stanovena už dříve na 3,1 miliard amerických dolarů.

Internetová reklama je v současné době jednou z nejvíce se rozšiřujících odvětí reklamního průmyslu a potvrzují to i nemalé investice ostatních hráčů v oblasti. Microsoft hodlá do pěti let alespoň částečně dotáhnout pozici Google a mimo jiné investoval šest miliard amerických dolarů za odkup aQuantive. Enormně se snaží i o získání společnosti Yahoo. Posílil i AOL, který koupil jednoho ze členů Time Warner.

Zdroj: New York Times

Témata článku: Microsoft, Google, Evropská unie, Reklama, New York Times

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • ten, co zaspal dobu 13. 3. 2008 0:01:36
    a je to tady - nepřejeme úspěšným jejich velikost. Pokutujte je, pěkně je...
  • azorek23x 12. 3. 2008 17:53:51
    stop google, stop google. Měli ho pokutovat B-]
  • peto 12. 3. 2008 14:22:44
    google nema monopol ani dominatne postavenie v online-reklame ale ma...
reklama
Určitě si přečtěte


reklama