"to že si to prodejce neošetřil při nákupu zboží od výrobce (dodavatele) nebo že prodává nekvalitní zboží je jeho chyba"
To si děláte srandu, nebo takovou kravinu opravdu myslíte vážně? To bychom potom mohli začít argumentovat tím, že je to blbost zákazníka, že si koupi zboží, které se mu za 18 měsíců rozbije.
Přemýšlejte trochu: Jak může dotyčný obchodník nést zodpovědnost za produkt, vyrobený někým jiným. Veškerou zodpovědnost musí vždy nést výrobce, protože on jediný skutečně ví, co do daného produktu namontoval. Obchodník je pouze zprostředkovatel: ať už prodeje produktu na cestě výrobce -> zákazník či jeho reklamace na cestě zákazník -> výrobce.
Navíc prodejce nemá žádnou páku, jak si to u výrobce ošetřit. Vše se řídí zákony a pokud ty na obchodníka nepamatují (jakože většinou ne), tak má potom onen chudák smůlu. :)
Obecně s naší účastí v EU souhlasím, protože, pokud tu neudělají pořádek oni, tak už nikdo, ale tohle se jim vážně nepovedlo.
Jak už tu psali mnozí přede mnou, výsledek bude pouze takový, že se všechny e-shopy omezí na prodej do své země nebo max. do jedné nebo dvou dalších obchodně zajímavých zemí. Takže původní záměr chránit zákazníka mu v konečném efektu vlastně uškodí, protože ve výsledku bude nakupovat dráž, protože bude mít menší výběr v e-shopech.