Elpida a Sharp uvedou ReRAM, budou 10 000× rychlejší než flash paměti

Diskuze čtenářů k článku

13. 10. 2010 22:33

Roku 2005 stál tuším ještě pod stolem

Athlon 2500+(1800MHz)

geforce 6600GT 512 MB

2GB RAM

500GB HD

17´monitor

2010:

Athlon 6000+ (3100MHz x2)

geforce GTS 250 (1GB)

8GB Ram

3TB HD (největší HD 1.5 TB)

monitor 21´

pravda vždycky zohledňuji poměr výkon/cena a třebaposlední PC tam stojí dva roky, takže když koupím nový počítač 2013

roku 2015 budu mít trojčlenkou pod stolem:

Athlon 10k (8x 6600MHz)

32GB RAM

20 TB HD

monitor bez kabelů

grafiku zvládající hry ve fullHD aspoň 50 FPS

Kupuji průměrné počítače, žádné extrémy, všechny už od 90´ let mne stály stejných 17-20000 (ovšem průměrný plat se ztrojnásobil oproti cca 1995).

Trojčlenka mne ovšem v životě mnohokrát zklamala, zvlášť u ženských nefunguje vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 23:03

Je rok 2010 a píšu na:

Sempron 3400+(2Ghz)

Geforce 8500gt 256MB

1,5gb DDR 333Mhz

160Gb HDD

Grundig TV s neznámou uhlopříčkou... malou.

2MBps připojení, které pořád vypadává(ale ping mám *celkem* dobrej)

A zásadně nesouhlasím s tvým:

Athlon 10k (8x 6600MHz)

32GB RAM

20 TB HD

monitor bez kabelů

grafiku zvládající hry ve fullHD aspoň 50 FPS

1.) Athlon? Jseš si 100% jistej že to bude ještě existovat?

2.) 6,6Ghz? Hohohó, nepřeháníš trošku? Buď to bude míň, nebo víc. Ale rozhodně bych neřek že v roce 2015 budou vyrábět 6,6Ghz...

3.) 32GB RAM? Není tenhle článek o reRAM?

4.) 20TB HDD? Hahá, pěkný sci-fi. Když už, tak to bude to 8 TB SSD. Plus 100TB v cloudech.

5.) Monitor bez kabelů? Co takhle velkoplošná televize/plátno?

6.) FullHD+50FPS?

LMAO, na tom bych nehrál ani teď. 150FPS minimálně. Hezkej vtip. Navíc FullHD? Není to trochu málo? Možná bych uznal 4k při 100FPS. Ale i tak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 23:21

Klidne 400 FPS. Cim vic snimku, tim vic adidas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 23:25

No hele máme tu nekonečný kontrast, nekonečné rozlišení, nekonečnou odezvu, proč ne nekonečné FPS? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 10. 2010 08:29

Protože je to blbost. Lidské oko potažmo mozek bere jako plynulý pohyb 60Hz-100Hz (silně individuální). Viz CRT monitory. Tedy nějaké 400 postrádá jakýkoli smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 09:24

nesmysl, lidske oko vidi jako plynuly pohyb 25-30 snimku za sekundu.

tech 60-100Hz neni plynulost obrazu ale to aby uz nepoznalo blikani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 10:25

No máme tady 3D, takže vydělme FPS dvěma... navíc bude řeč o průměru a minima budou maximálně znovu na polovině... takže už jsme někde tam...

Jo a co a není plynulé nezáleží jen na FPS, ale na rychlosti scény a motion-blur - proto také nelze srovnávat plynulost filmu v kině při 24Hz a běžné hry... BTW nešizený motion blur taky pěkně žere výkon :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 10:29

"co je a není plynulé"

Jinak komu to ještě nedochází, zapauzujte si hru a akční film v rychlé scéně... vypadá to poněkud jinak, že? Kamera má prostě otevřenou závěrku nějakou dobu, hra ne, ta vzorkuje v jednom okamžiku, proto to "seká".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  14. 10. 2010 19:54

Souhlasím. Měl jsem na mysli právě tu čistou plynulost (tj. bez sekání).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 12:01

1.) Athlon? Jseš si 100% jistej že to bude ještě existovat?

Pokud ne, bude to škoda, už kvůli tradici, a samozřejmě Intel potřebuje někoho, kdo bude motivovat k inovacím.

2.) 6,6Ghz? Hohohó, nepřeháníš trošku? Buď to bude míň, nebo víc. Ale rozhodně bych neřek že v roce 2015 budou vyrábět 6,6Ghz...

Ony ty frekvence už nejsou tak důležité, ale přesto vývoj dále pokračuje, takže uvidíme

3.) 32GB RAM? Není tenhle článek o reRAM?

O nových zázračných pamětech slýchám, co tu jsou PC, ale kde nic tu nic

4.) 20TB HDD? Hahá, pěkný sci-fi. Když už, tak to bude to 8 TB SSD. Plus 100TB v cloudech.

To je jako 3D a klasický obraz, lidi pořád nechápou, že tu porovnávají hrušky a jablka.

Nevěřím že cloudy nahradí zcela lokální úložiště. Kvůli lidské mentalitě, levným médiím, placeným službám atd. Možná u firem.

5.) Monitor bez kabelů? Co takhle velkoplošná televize/plátno?

Jestli si je vezmu do postele a jako bonus dostanu nový velký byt s velkými zdmi, proč ne.

6.) FullHD+50FPS?

Pochybuji, že to bude lepší. Zajímalo by mne, jak se sempronem a 256 mb grafikou hraješ lépe než na 50 fps - nějaké hry z roku 1998?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 10. 2010 16:52

*Pochybuji, že to bude lepší. Zajímalo by mne, jak se sempronem a 256 mb grafikou hraješ lépe než na 50 fps - nějaké hry z roku 1998?*

Jednoduše, mám XPčka, mám je optimalizovaná, mám defragmentovaný HDD, mám dobré drivery, mám nízké detaily, a navíc Grafická karta má napsáno na obalu 512MB... no ve skutečnosti to má 256MB a dalších 256MB si "bere" z ramky, ale já jsem si to zvětšil na 768MB ;) Navíc mám GK přetaktovanou. Nechápu jak s pasivním chlazením vydrží 1,5x větší frekvenci... No i když je pravda že když hraju tak jí postupně snižuju... Vlastně mám i docela malé rozlišení. Ale na druhou stranu mám NOD32.... nedokážete si představit to zpomalení když jsem ho nainstaloval snad jako 2 program na čisté instalaci....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 19:18

Já si hlavně myslim, že rozvoj smártfounů brzí neskutečnym způsobem baterka, protože Li-ion technologie je pěkně zastaralá, dyť tu je vlastně od prvního iPodu. To bejval eště Jobs tlustej když prohlašoval "Most advanced battery we'veever shipped." Dvoujádrovej procesor žere strašnym způsobem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 19:37

A co se divi? Kdyby to zafinancoval, urcite by Stýýv neco vymyslel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 19:59

No, dopadlo by to jako s ajfounem, sic by ta baterka vydržela nabitá týden, ale telefon by musel bejt vypnutej nebo spící, ale stejně by Wall Street Journal psal, jaký je to geniální produkt firmy Apple a jak opět letí akcie vysoko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 18:22

Tak to je nejcernejsi mura programatora. Projdeme totiz o velmi jednoduchou moznost nastaveni programu do vyychozi pozice (restart). To budem muset ps8t programy i kvalitne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 18:47

nestras

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:49

HW se zrychluje a zmensuje a SW se umerne zvetsuje a je cim dale narocnejsi na zpracovani. Jediny pokrok je v pohodlnosti a v tom, ze to vsechno lepe vypada a je potreba stahovat vice dat. Pred lety jsem si stahnul nejaky normalni software za 10 minut, dneska si stahnu nenovejsi verzi take za 10 minut. Rozdil je jen v tom, ze program je 10x vetsi, je delany pro jemnejsi rozliseni, lepe vypada a ma vice funkci. Zakldni prace s nim se ale nezmenila. Doba, kdy vyvoj HW predbehne vyvoj SW tady jen tak nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 17:05

Ten tu nebude nikdy, pretoze SW sa da vzdy vyrobit tak aby nestihal ani na tej narychlejsej masine sveta...tym nemyslim zle napisany SW.

Uz teraz som zvedavy ako budu vyzerat napr. hry za 10 rokov. Bezne aplikacie sa asi moc nezmenia, myslim svojou funkcionalitou nezavislou na vykone.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 17:37

vegasgeek:

Hry? Polygony nahradí voxely, později příjdou "supershadery", tedy programy pro GPU s vlastní inteligencí. Pak se bude neustále zvyšovat detail dokuď už se nebudou textury(teď myslím slovo textura ve smyslu povrch, ne textura ve smyslu maska pro renderování na polygonech) nahrávat, ale rovnou generovat do témeř nekonečných detailů. Nakonec příjde světlo, bude se renderovat virt. foton za fotonem. Postupně se bude zvětšovat číslo virt. fotonů.

Aplikace? Zjednoduší se, přizpůsobí dotykové ovládání. Minimalizmus, bude se za ně víc platit. žádný freeware, pouze open-source nebo pay-on-the-go. Nakonec se přizpůsobí zábavě, aplikace pro práci budou.... dělat práci za vás.

Tak co, jsem dostatečný vizionář?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 17:46

Jo

Mna napadli tie online vypocty pohybu a vyvoja vsetkej hmoty, kvapalin (vcetne vzduchu samozrejme) a ich fyzikalne dopady v hre. Z toho ovsem vyplyva este vacsie mnozstvo skazenych deti bez pohybu. S technologiou sa hold budeme musiet naucit zit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 19:49

Z voxely bych to nevidel tak kladne, ty se ani dnes jeste dostatecne nevyuzivaji v renderovane CG grafice, natoz ve hrach. Co se tyce vypoctu neprimeho osvetleni photony tak to uz je zastarala technika ktera by v jakekoliv nestaticke situaci nadelala vice skody nez uzitku. Ja bych vyvoj her videl tak, ze se budou postupne cimdal vice a vice integrovat CG techniky v realnem case, ktere se v dnesni dobe musi jeste renderovat. Mam pocit ze nejnovejsi cryengine ma uz jednoduche vypocitavani neprimeho osvetleni pomoci volumetric cache.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 19:49

*S voxely

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 20:46

Voxely bych viděl HODNĚ kladně. Četl jsem toho opravdu spousty, ale shrnu to takhle:

Polygony měly smysl kdysi v 90 letech. Byly rychlejší, ale i hezčí.

Avšak kdyby se tomu tak nestalo, tak bychom dnes viděli mnohem hezčí grafiku. Proč? U voxelů je scéna o 100,000 voxelech považována téměř za fotorealistickou. U polygonů je to sotva blbá krychle. Obrazně řečeno. A s takovým postupem zrychlování grafických čipů jaký jsme viděli jsme se mohli dočkat hry ala Crysis někde kolem roku 2005. Samozřejmě tehdy neexistovaly dostatečně výkonné CPU, ale stejně!

Voxely jsou efektivnější, při dostatečné optimalizaci dokážou zobrazit stejný objekt o stejném detailu o mnoho rychleji. Asi tak pár milión krát. ;) Kdyby existovaly GK pro Voxely, tak by rozšíření bitové sběrnice zrychlilo výpočet mnohem víc. Pro Voxely je mnohem lehčí psát/vymýšlet API/normy. Voxely navíc umožňují destrukci okolí mnohem líp. Pro fyz. výpočty jsou mnohem výhodnější a hlavně přesnější. Některé techniky optimalizace by sice vymizely, ale jiné by přišly, a ty nabízí ještě větší nárust výkonu! Chyby/grafické "glitche" jsou mnohem řídčí, a jak to říct... "příjemné na oko". Jsou jednodušší na optimalizaci... teda, vlastně, samotná hra by byla těžší na optimalizaci, jenomže opravování chyb po grafické stránce jsou mnohem lehčí.

Voxely jsou hezčí. Viděli jste někdy tohle?:

http://www.jonof.id.au/forum/index.php...

pokračování(spíš koukejte na to pokračování)

http://www.jonof.id.au/forum/index.php...

Až mi srdce plesá radostí nad tím detailním zpracováním, nad tou krásou každého pixelu. Jako by někdo vyfotil vaše abstraktní myšlení a přenesl na váš monitor. Takový kontrast by záviděl každý fotomaniak.

Zápory voxelů? Dnes již žádné. Vysoké nároky na HW? Ha ha! Ta doba je dávno pryč. Já už jen čekám až příjde nějaký sw či hw který voxely proslaví. Nebo tak nějak.

Že bych o tom napsal článek? Hmmm...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 17:15

Doba kdy programátoři nebudou tak líní a nezkusí nacpat nejnovější verzi do 10x menšího souboru příjde až když HW dosáhne svého max. teoretického výkonu. A bude spíš potřeba snížit náklady serveru, než čas lidem. Ale to už se budou data zpracovávat v megalomanských "serverech", všichni budou mít tablety, velké tablety, multimediální tablety, tablet-projektor-televize, kapesní tablet, tablet pro děti, tablet-podlahu, tablet strop, tablet zdi, tablet nábytek, tablet vůz, tablet letadlo, tablet dům, tablet hodiny, tablet alarm, oboustranný tablet, tabletkameru, worktablet, cooltablet, tablet for surfing TM, tablet for windsurfing TM, tablet okno, tablet skříň, tablet bar, tablet poznámkový blok, tablet čtečku knih, tablet obloha, tablet zásuvka na tablety, tablet zásuvka, tablet kabel, tablet svítilnu, tablet hajzlpapír, tablet květiny, kapacitní tablet pro malování, tablet gril(to bude něco od samsungu) a samozřejmě kdo by zapomněl na apple tablet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 17:39

Opravdu si myslite ze programatori delaji umyslne velke programy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 18:11

Ano dělají, jinak by jim to zabralo moc dlouho. Doba maximálních optimalizací skončila už dávno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 19:36

Velikost programu nema zadny primy vztah k tomu, jak moc, nebo malo, je optimalizovan...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 09:46

Pokud napíšete něco v ASM je to jeden příkaz, vyšší jazyky to nafouknou,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 20:22

akuhtr:

Souhlasím, ale řekl bych že existuje dostatek algoritmů a prográmků kteří dokáží zmenšit data na opravdové minimum. Ala kkrieger. To už bude problém v managmentu který nechce za tyhle prográmky platit, nebo se bojí open-source, nebo se bojí akcionářů a raději se řídí původním plánem. Ala žádné zlepšováky, dáme vám to tak jak chcete. I když by vám příp. zlepšovák který by nás zabral 5 sekund, a váš život zlepšil tím že by vám zkrátil potřebnou pracovní dobu o milión hod./rok. <<- neumím češtinu.

A pak tu máme programátorská génia kteří již před desítkami let dokázali optimalizovat kód tak důkladně a jednoduše, že by jim to leckteré superpřesné luxusní švýcarské hodinky záviděli. Proč je neposlechnout? Nebo proč oni o své práci nepíšou knížky? Něco ve stylu "zrychlete svůj kód 10000x stopatnácti řádky ASM". Teda... Ach jo, jdu spát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 19:58

Géniové - 15 minut videa ve 64kB!

http://www.theproduct.de/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 22:31

Jojo, az na vyjimky nema smysl optimalizovat celej program, viz pravidlo 80/20.. Pri optimalizaci vic jak cca 20% programu nedostanes odpovidajici vysledek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:18

Zkuste se zasnít co bude v roce 2015???

V roce 2015 zde bude především 11nm technologie.

2011 22nm

2013 16nm

2015 11nm

Mně stačí snít o tom,. co bude příští rok. Největší pokrok očevám v levným mobilech s Androidem s vícejádrovým procesorem Cortex 9, tady očekávám ceny pod 5000 Kč. Taky na 5000Kč by se mohl dostat netbook s procesorem BOBCAT od AMD.

Foťáky vsadí na cilivost a zmírní se šum.

Jinak očekávám běžný vývoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:28

A auta budou mít pořád čtyři kola, spalovací motor a jezdit po silnici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:31

Aby pak po megapixelovych valkach (nas fotak ma 400 megapixelu a vejde se vam do naprsni kapsy!) nevedli iso valky (nas fotak ma citlivost 4 miliardy iso).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 15:20

Jasně, ale PRŮMĚRNĚ ZNALÝ člověk vybírá foťák podle pravidla VĚTŠÍ = LEPŠÍ, takže se nedivte, že se podle toho co chce většina řídí a dělají takový foťáky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 16:55

Já taky vybírám foťák podle pravidla "VĚTŠÍ=LEPŠÍ". Čím větší čip, tím lepší. Dělám něco špatně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 20:26

Prumerne inteligentni clovek se pred nakupem poradi. Idiot (kterych je vetsina) si koupi hustokrutej fotak s milionem megapixelu v mini provedeni za 299 kc v lidlu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 20:44

takovej člověk není idiot, idiot je ten kdo si v lidlu koupí hustokrutej foťák za 29999

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 21:55

Idioti jsou oba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 23:14

Idioti jste vy dva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 00:43

Argumentek "proc" bude?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 10. 2010 13:49

A jaký jsi si koupil Ty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:48

"Foťáky vsadí na cilivost a zmírní se šum."

A toto neni bezny vyvoj?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:08

Mám rád takové technologicky-futuristické články od pana Javůrka . Vývoj tohoto produktu trval cca 40let, myslím že je na místě slogan "budoucnost začíná dnes".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 12:44

Jasne. O takovych OLED rikaji neco podobneho uz dobrych 8 let a furt kulove. A mimochodem, cetl jsem ten clanek v Nature o memristoru, kdyz ho HP objevilo - jeho mezni pracovni kmitocet byl 1 Hz, slovy 1 hertz. Uz uuuuuplne jasne vidim, jak do roku 2013 z nej budou 10000x rychlejsi pameti nez jsou Flash...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 13:24

Paaani Calebe, tvoje informace jsou stare roky. Takze dnesni smartfony nemaji AMOLED displaye? Ale notak :) Navic soucasne memristorove obvody prepinaji v radu jednotek nanosekund.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 14:48

AMOLED a OLED jsou dve odlisne veci... IMHO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 10. 2010 15:14

Jo? amOLED je aktivní OLED, pmOLED je pasivní OLED a pak je hromada dalších odnoží OLED, např na svícení je to tuším phOLED, nebo třeba průhledný a ohebný OLED, ale furt je to OLED.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 15:58

Pro me je jediny spravny OLED ten ohebný

Ostatni jsou ... LCD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 16:29

Ty AMOLED v telefonech IMHO ohebný jsou (kdybys je vymontoval z konstrukce).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 16:53

JJ tam byl porblém s ohýbáním spíš toho skla. Tak místo toho použili film, ale ten nepropouští světlo tak dobře jak si představovali, a hlavně "ničil" pixely. Navíc při ohýbání větším jak n stupeň okamžitě začínají "umírat" pixely. Chce to holt nějaký ten lidově řečeno "NASA materiál".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 19:34

Radeji bych bral alien-matros :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 10. 2010 19:38

Me ovsem nezajimaji nejake prtave 640x480 obrazovecky do 3". Ja chci poradny, alespon 24" FullHD monitor k PC.

Muzete dat nejaky odkaz, kde se pise o tak rychlych memristorech?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor