reklama

Edward Snowden doporučuje SpiderOak místo Dropboxu

V rámci zajímavého rozhovoru Edwarda Snowdena pro deník The Guardian, který si v rámci videa můžete prohlédnout zde, zaznělo i téma v oblasti osobních dat v cloudu.

Jak upozornil Businessinsider, Edward Snowden varoval před použitím cloudových služeb, které dostatečně nechrání uživatelská data. Jako ideální stav, který by se měl dle jeho názoru v budoucnu rozšířit je „Zero Knowledge“, tedy že samotná služba a servery vůbec nemají přístup k informacím, které pro uživatele zálohují, přesouvají a podobně. Klíč k dešifrování má mít pouze uživatel sám na svém lokálním počítači.

Zmínil tak například Dropbox, který nedávno najmul i kontroverzní Condoleezzu Rice a poté se zvedla i vlna odporu v podobě #DropDropBox. Jako ukázku jak to má vypadat tak doporučil službu SpiderOak, která je postavená právě na principech „Zero Knowledge“ a na svých serverech nemá klíče k dešifrování uživatelských dat. SpiderOak pro osobní správu klíčů doporučuje open source aplikaci Encryptr,

Klepněte pro větší obrázek

SpiderOak je možné použít pro zálohování, synchronizaci i sdílení dat, k dispozici jsou i mobilní aplikace pro Android a iOS. Ceny odpovídají dobám před hromadným snížením cen u služeb jako Google Drive, One Drive a dalších. Zdarma můžete využívat kapacitu 2 GB, za deset dolarů pak až 100 GB. Na výběr jsou i pokročilejší podnikové tarify pro více uživatelů.

le informací má Spideroak v současnosti kolem jednoho milionu uživatelů a velmi rychle nabírá další. Dropbox před půl rokem oznamoval překročení mety 200 milionů uživatelů.

Témata článku: Cloud, Bezpečnost, Dropbox, Edward Snowden, Snowden, Zero, What, The Guardian, Guardian, Spider

21 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Mario Hlas 21. 7. 2014 12:36:36
    Doporučuji švýcarské cloudové úložiště WUALA - je naprosto bezpečné...
  • hnusak 20. 7. 2014 17:42:11
    I Snowden se musí něčím živit.
  • poool452 19. 7. 2014 1:07:36
    Pokud je někdo líný důležitá data zašifrovat sám, tak asi tak důležitá...
reklama
Určitě si přečtěte


reklama