Důkaz v přímém přenosu: Číst podrobné podmínky všech aplikací je nesmyslné

Norská obdoba Sdružení obrany spotřebitelů se pustila do vtipně pojaté kampaně, která si dává ambice překročit hranice Norska a upozornit všechny uživatele aplikací a internetových služeb, že by si měli dávat pozor na to, s jakými podmínkami při registraci do služby souhlasí. A na druhou stranu chce upozornit na to, že většinou jsou tyto podmínky nesmyslně podrobné a že se nelze divit lidem, že je zpravidla nečtou. 

Akce vyvrcholila veřejným online čtením podmínek služeb a aplikací, které najdete v typickém chytrém telefonu. Je to 33 nejběžnějších aplikací, které má většina Norů ve svých telefonech (33 je oficiální průměr v Norsku). Čtení jejich podmínek vydá na více než 250 tisíc slov. Na webu organizace můžete sledovat, jak čtení probíhá. Pracovníci se střídají ve čtení a aktuálně už mají za sebou 6,5 hodiny. Autoři projektu očekávají, že čtení se protáhne na více než 24 hodin. 

506523393 
Online čtení podmínek jednotlivých aplikací. Na pozadí se postupně odškrtávají ty, které již byly přečteny. Online můžete sledovat zde

Úřad tvůrce aplikací nabádá k tomu, aby podmínky služby formulovali stručně, srozumitelně a v unifikované struktuře, ve které se každý okamžitě zorientuje. Jedině pak začnou dávat praktický smysl. 

Diskuze (31) Další článek: Jste terorista? Tak to už žádný OneDrive a Office 365

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,