Dropbox zruší aplikace Mailbox i Carousel

V roce 2013 koupil Dropbox společnost Mailbox, což byl startup tvořící emailovou aplikaci. Hlavní předností byl čistý design a chytré, promyšlené ovládání pomocí gest. Rok poté Dropbox spustil i Carousel, což byla aplikace pro správu fotografií a videí. Obě aplikace ale skončí v únoru a březnu příštího roku.

Dropbox zaplatil za Mailbox celkem sto milionů dolarů a není se čemu divit – hned po vypuštění v únoru roku 2013 se jednalo o jednu z nejpopulárnějších aplikací na App Storu a v březnu tak došlo k akvizici Dropboxem. Krátce poté byla představená verze pro Android a desktopový systém OS X. Hlavním omezením Mailboxu byla podpora pouze účtů Gmail, iCloud a později byl přidaný i Yahoo Mail.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ukázky z aplikace Mailbox

Po prvotním zájmu se ale popularita velmi rychle snižovala, ovládání gesty totiž převzaly i další emailové aplikace. Postavit hlavní přednost na jednoduché funkci, kterou mohou rychle implementovat i další, je zkrátka málo. Ani jedna z aplikací tak později vůbec nebyla v žebříčku nejpopulárnějších aplikací na App Store. Virální efekt je zkrátka jedna část, ale udržet trakci a popularitu v čase, je věc druhá. Částečným problémem byl nejspíše Dropbox, který zbrzdil a ovlivnil vývoj jednotlivých funkcí tak, aby Mailbox i Carousel fungoval skvěle hlavně s jeho platformou pro zálohování a synchronizaci souborů.

Dropbox se s těmito aplikacemi pokoušel rozšířit své produktové portfolio, protože Dropbox samotný je pouze o cloudové úložišti souborů a v této oblasti je už poměrně velká konkurence i od velikánů jako je Apple, Google, Microsoft nebo Amazon. Cena za samotné cloudové úložiště přitom rychle klesá – ve stylu Moorova zákonu lze totiž ukládat více dat za méně peněz a když k tomu přidáme lepší efektivitu a využití datacenter, konkurence dokáže pravidelně tlačit na co nejnižší ceny, což znamená stále nižší marže.

Pro řadu uživatelů, kteří aplikace používali, je to samozřejmě smutná zpráva, jak se ale tvůrci vyjádřili na blogu, mají v plánu funkce a vytvořené technologie použít v rámci samotného Dropboxu a také v novém produktu Dropbox Paper. Právě Paper má nyní dostat větší fokus a lze předpokládat, že se u něj dočkáme rychlého vývoje.

Diskuze (12) Další článek: Výběr dámských hodinek podle příležitosti

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,