reklama

Dropbox upravil podmínky služby a internet se zbytečně rozvášnil

Dropbox na sklonku týdne upravil podmínky služby – no upravil, spíše se snažil o jejich zjednodušení a porozumění a zpřesnil také bezpečnostní podmínky, což se po nedávných problémech dalo celkem očekávat. Pokud používáte Dropbox, nejspíš vám informace o změně pravidel dorazila do schránky už v pátek, nebo o víkendu.

Záhy se na mnoha webových fórech spustil poprask a všichni začali citovat tuto osudnou větu:

„By submitting your stuff to the Services, you grant us (and those we work with to provide the Services) worldwide, worldwide, non-exclusive, royalty-free to use, copy, distribute, prepare derivative works (such as translations or format conversions) of, perform, or publicly display that stuff to the extent reasonably necessary for the Service.“

Píše se v ní, že Dropboxu předáváte širokou a bezplatnou licenci k nakládání dat na vašem účtu. On vaše data bude moci používat, kopírovat, upravovat a veřejně zobrazovat.

Zní to celkem hrůzostrašně viďte? Nicméně něco podobného najdete prakticky u všech webových služeb v USA a je to vyžadováno okolnostmi. Velmi podobný jazyk používá Google, Microsoft, Facebook a další.

K předchozímu je totiž třeba dočíst celý odstavec, který zní:

„This license is solely to enable us to technically administer, display, and operate the Services. You must ensure you have the rights you need to grant us that permission.“

Tedy hezky česky řečeno, to vše předchozí je třeba k tomu, aby vůbec mohla služba v mezích možností fungovat. Pojďme si to rozebrat pěkně popořadě.

  • worldwide, non-exclusive, royalty-free – pokud chcete, aby vaše data byla dostupná kdekoliv a aby je mohl Dropbox vůbec spravovat, aniž byste po něm něco chtěli.

     
  • to use – aby mohl Dropbox spravovat data na svých serverech.

     
  • copy – to samé co v případě předchozího bodu + Dropbox se snaží o „de-duplikaci“ dat. Pokud má více účtů stejný obsah, nedrží se tolik kopií, ale pouze odkazy na jeden originál. Dropbox přitom neví, co je obsahem dat, jelikož je analyzuje pouze na základě kontrolních součtů – hashů.

     
  • distribute – aby mohl data distribuovat ve vašem profilu nebo na druhý počítač, musí mít právo k distribuci.

     
  • prepare derivative works (such as translations or format conversions) – toto je celkem zajímavý bod, který může uvozovat, co bude umět Dropbox v budoucnosti. Mohl by tedy například umět přehrávat rozličná uložená média v různých formátech, k čemuž může vyžadovat kódování do jednotného formátu. To samé se děje třeba v případě oblíbeného Posterous. Může se ale také jednat o překlady dokumentů aj. K tomu všemu potřebuje Dropbox právo na tvorbu odvozeného díla.

     
  • publicly display that stuff – ne, toto skutečně neznamená, že začne Dropbox automaticky zveřejňovat vaše citlivá data. V podstatě v tomto případě dáváte Dropboxu právo k tomu, aby mohl zobrazit veřejně data, pakliže je například přesunete do složky Public, nebo vygenerujete URL pro veřejné sdílení. Nepřímo sem spadá i sdílení s partnery – to ale není nic jiného, než využívání dat na vašem disku třetí stranou, tedy aplikacemi, které využívají API Dropboxu a kterým jste to sami povolili.

Dropbox upravil a zjednodušil podmínky služby, které jsou tak trošku vágnější a potenciálně skutečně zneužitelné. Na druhou stranu, na všechny nejasnosti reagují zase další pasáže podmínek, které je tak třeba číst jako celek, nikoliv vytrhávat pouze věty, které samy o sobě mohou skutečně znít docela hrůzostrašně.

Podobné problémy v minulosti zažil třeba Google se svým „čertovým paragrafem,“ který nakonec ale pod tlakem komunity změnil. Možná se změnou tedy nakonec přijde přeci jen i Dropbox, uvidíme.

Témata článku: Web, Právo, Bezpečnost, Dropbox, Stuff, You, Display, Grant, Works, Copy, Format, Enable

16 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Pan_Filuta 4. 7. 2011 14:06:06
    Jak používat TrueCrypt a Dropbox http://post.mj12.eu/59047854
  • hansol710 4. 7. 2011 12:51:10
    A co je s tym za problem? Kto si uz ulozi do cloudu, esto k tomu nejakemu...
  • Hafajs 4. 7. 2011 11:22:17
    Je hezke, ze se snazite o takto "pohodovy" vyklad, ale kdyby to tak bylo,...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 141

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 132

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 40

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 74


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama