Dokonale realistická grafika ve hrách? Až s výkonem v řádu PFLOPS

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 66

Názory k článku

16. 02. 2012 15:03

Hratelnost(a zábavnost) vůbec nesouvisí s grafikou. A grafika nedokáže nahradit hratelnost... takže by se měly vývojaři her zaměřit uplně někam jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2012 12:10

Hra to není jen grafika ale i fyzika, doufám že když bude jednou ten petaflopsový výkon že už raketomet skálu jen neočadí... že skála bude z masy která se bude lámat dle pevnostních zón a ne že po zásahu jen vyhřeznou předdefinované kusy... Ono to může znamenat i méně práce pro grafiky. Nebude třeba předpřipravit desítky šutrů ale jen matematicky nadefinovat 3D strukturu skály (odvodit od 3D textury např.) a zbytek už provede engine výpočtem podle pevnostních parametrů a působících sil při explozi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2012 22:17

Tady je to zase samej expert. Uplne jako nedavno: "OnLive je hoax, to samozrejme nemuze nikdy fungovat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2012 22:16

Přesně, ještě že pořád existují nějací vývojáři indie her. A to že se hry se špatnou grafikou moc neprorazí není moc pravda koukněte se na takový Minecraft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2012 21:14

Operace na pixel? Co to je za měřítko? Unreal 48 operací na pixel? Co to je za číslo?! Jaká operace?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 02. 2012 20:20

Já si tak říkám, jestli spíš stále dokonalejší grafika paradoxně nezabíjí vývoj her. Před 12 lety jsme vesele pařili kostkované hry a vůbec nám to nevadilo, protože to mělo úžasnou hratelnost. Dneska vývojáři nacpou většinu energie do grafiky, k tomu spíchnou příběh typu "zachraň svět" a 10 hodinová akční pecka roku je na světě. Když potom nezávislé studio přijde se zajímavým konceptem, tak potom nemá šanci se prosadit kvůli grafice. Tuhle situaci krásně ilustruje současný vývoj na smartphonech a tabletech, kdy probíhá renesance jednoduchých chytlavých hříček (Angry Birds) nebo se objevují i dobře hratelné závodní tituly, s ne tak náročnou grafikou, které by na PC neměly šanci. Samozřejmě i mě se graficky pěkné hry líbí. Ale ke štěstí mi bohatě stačí takový Half-life 2, když už pajdulák nemá hranatou hlavu, brokovnice nevypadá jako smeták a přitom to rozjedete i na kancelářském počítači.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (16)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 02. 2012 20:04

Mě to nepřijde o moc graficky lepší než Batman Arkham City

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
14. 02. 2012 19:37

Jedna věc o které se IMO moc nemluví ale mělo je, jak se tohle promítne na vývoji her - už teď na vývoji AAA her pracuje stovky lidí, v době kdy bude fotorealistická grafika to budou muset bít tisíce lidí, protože modelování i texturování všech objektů bude neskutečně pracné - podívejte se třeba na např lidskou ruku, počet měnících se barev a jednotlivých detailů je absolutně neskutečný - to převést do digitální formy by trvalo malému týmu roky - imo by bude potřeba velmi komplexní AI a skenovací technologie pro převod do digitální formy a vytváření něčeho abstraktního (např pro fantasy hry), protože klasickou metodou to bude neskutečně náročné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 02. 2012 19:16

Dokonalá grafika věrně zobrazující realitu samozřejmě nebude nikdy. Prakticky všechno dnes funguje na bázi Raytracingu a Z-Bufferu, což je ale princip, který absolutně nerespektuje fyzikální povahu jevu. A pokud je špatný model, tak PFlopy se to nahnat nedá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (29)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
14. 02. 2012 19:12

Unreal Engine 3 už je starý, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor