reklama

DirectX i OpenGL budou po vzoru AMD umožňovat nízkoúrovňový přístup

Na konci minulého roku společnost AMD představila nové API rozhraní Mantle, které umožňuje vývojářům překročit režii DirectX, dostat se tak blíže k hardwaru a vytěžit maximální výkon z čipu.

Podle posledních informací to ale vypadá, že podobný nízkoúrovňový přístup se chystá pro DirectX (Microsoft) i OpenGL a bližší detaily bychom se měli dozvědět na GDC.

Zatím nejsou k dispozici podrobnější informace, ale na GDC by se prezentace měli ujmout inženýři z AMD (Graham Sellers), Intelu (Tim Foley) i Nvidie (Cass Everitt, John McDonald). Slibováno je až desetinásobné snížení režie ovladače a mělo by se to týkat všech platforem s DirectX a OpenGL. S vyšším výkonem bychom se tak měli setkat nejen na klasických počítačích, ale i konzolích a mobilních zařízeních.

AMD se už v předstihu vyjádřilo, že případná vylepšení bude podporovat, ale není jasné, co to znamená pro jejich vlastní API Mantle. AMD už má vlastní rozhraní k dispozici a skupinám stojící za DirectX a OpenGL finalizace určitě nějakou dobu potrvá. Bližší informace o budoucnosti Mantle budou zveřejněné na GDC (Game Developers Conference), která se koná od 17. března.

Témata článku: Hardware, Software, AMD, DirectX

12 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Ondřej Matějka 3. 3. 2014 17:59:27
    Napsat v jedný větě AMD a OpenGL to chce dost odvahy. Dodnes nejde většina...
  • Pegak 3. 3. 2014 14:10:08
    No já teda nejsem odborník, ale říkám si, že přece Mantle musí bejt...
  • j.x.e 3. 3. 2014 12:52:17
    odivuju AMD že dotoho šlo, doted to bylo na mrtvem bode kdy MS se svím DX...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 133

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 39

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 131

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 73


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama