DirectX 12 bude úspornější a méně náročný na procesor

Nová generace rozhraní DirectX 12 pro operační systém Windows by měla přinést podobné optimalizace, jako třeba řeší Mantle API od AMD. Jde především o ušetření vytížení procesoru, který by mohl limitovat výkon grafiky.

Na konferenci Siggraph Intel ukázal, že DirectX 12 přináší nejen vyšší výkon, ale i efektivnější zpracování scény, které dokáže snížit zátěž procesoru a tím tak umožnit hrát déle na baterii a udržet tablet chladnější.

Celkové TDP čipu v případě integrované grafiky umožňuje, že když procesorová jádra nejsou plně vytížená, může se grafika dostat na vyšší frekvence. Jak můžete vidět na srovnávacích obrázcích scény s 50 000 unikátními asteroidy, rozdíl na tabletu Surface Pro 3 je velký – 74 % v počtu snímků za sekundu (19 vs. 33 fps).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Porovnání výkonu s DirectX 11 a DirectX 12 na tabletu Surface Pro 3

Samozřejmě se jedná o extrémní případ, který v reálných hrách nejspíše nelze zrealizovat, ale i tak se jedná o dobrou ukázku, jak velkou roli může hrát optimalizace.

Témata článku: Microsoft, Technologie, Windows, Tablety, Procesory, DirectX, Directx 11, Asteroid

20 komentářů

Nejnovější komentáře

  • David Šimáně 16. 8. 2014 20:18:37
    To je typická "javůrkovská čeština" -třeba v 1 větě slova reálná a...
  • Peter Fodrek 15. 8. 2014 12:57:13
    Ono to nebolo lahke najst Ikonas Graphics Systems - The world's first...
  • janch32 15. 8. 2014 11:15:27
    Radši bych uvítal nižší nároky na grafickou kartu, CPU ve hrách už dávno...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 51

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 111

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?