V úterý proběhl Den dopravy zdarma, v rámci kterého zapojené e-shopy poskytovaly doručení zakoupeného zboží bezplatně. Zpravidla to obnášelo nějaké dodatečné podmínky, jako například minimální výši objednávky 300 Kč, přesto se jednalo o akci pro zákazníky bezesporu vítanou. Akci vyhlásila Heureka a spustila k ní i speciální web www.dendopravyzdarma.cz, na kterém je seznam zapojených obchodů a nově se zde dozvíte zajímavé statistiky z proběhlé akce.
Do Dni dopravy zdarma se zapojilo 583 e-shopů a oproti běžným dnům jim v úterý objednávky stouply o 191 % a celkově se v zapojených obchodech nakoupilo zboží za 135,5 milionů korun. Na poštovném přitom zákazníci ušetřili 5,5 milionu korun. Celkem bylo uskutečněno 87 300 objednávek v průměrně hodnotě 1 555 Kč.
Podle čísel to vypadá, že akci mohou pozitivně hodnotit jak obchodníci, tak zákazníci. A samozřejmě také pošta a provozovatelé kurýrních služeb, kteří i v Den dopravy zdarma dostali zaplaceno. Náklady na dopravu šly na vrub obchodníků, kterým akce kompenzovala ztrátu zvýšením objednávek a také jistou formou propagace.
A co se nejvíce nakupovalo? Vedla elektronika, které patřilo 22% uskutečněných objednávek. Následovalo zboží spadající do kategorie „Dům a zahrada“, dále Filmy, knihy, hry a také dětské zboží. Vliv předvánoční poptávky je zjevný.
Akci plánuje Heureka zorganizovat i příští rok.