Dell vydělal díky Twitteru 6,5 milionu dolarů

Dell, jeden z největších světových výrobců počítačů, dokázal proměnit své působení na sociální síti Twitter na reálný zisk. Od doby, kdy si firma založila účet a začala zde informovat o výhodných koupích svých produktů, zaznamenala nárůst příjmů o 6,5 milionu amerických dolarů. Americká společnost tak jasně dokazuje, že je Twitter právem označován za silný marketingový a prodejní kanál.

Příjem 6,5 milionu dolarů tvoří pouze malou část celkových výdělků společnosti, vzhledem k relativně snadné údržbě účtu na Twitteru je to však velice silné číslo. Dell na svém kanále twitter.com/delloutlet každý den nabízí téměř jednomu a půl milionu uživatelů své produkty a různé slevové akce.

Marketingoví pracovníci Dellu správně pochopili podstatu Twitteru jako prodejního nástroje a nedělají chyby, jako mnohé jiné firmy. Firma svým „followerům“ nabízí něco výhodného a zajímavého a ne pouhé odkazy na tiskové zprávy a další podobný a v tomto kontextu zcela nezajímavý materiál.

Twitter je silný společník pro byznys, jen vědět jak na něj

Twitter je ve světě byznysu chápán jako silný marketingový nástroj, nicméně je firmami v drtivé většině špatně využíván. V poslední době roste trend, kdy „je prostě nutné na Twitteru být“, i když společnost prakticky nemá promyšlenou strategii, jak zde působit. Mnozí odborníci tuto situaci přirovnávají k tápání některých tradičních médií (televize a tisk) ve sférách internetu a sociálních sítí.

Podobně jako Twitter lze jako marketingový kanál využít i Facebook, i zde však firmy a média často netuší, jak s takovým prostorem naložit a prakticky sem pouze kopírují obsah svých webů. V konečném důsledku tak vytváří další RSS výstup. Jak už bylo zmíněno, firmy pouze vkládají nové tiskové zprávy, média pak odkaz na všechny právě vycházející články.

Marketéři v Dellu pochopili, že na sociální sítě se musí jinak, že musí být nějakou přidanou hodnotou, a i když příjmy nejsou v kontextu celé společnosti nijak nosné (viz poslední finanční výsledky Dellu), výsledek je to výborný. Vložit jednu zprávu denně zabere pouhých pár sekund, když se tomu zároveň přizpůsobuje webový a prodejní obsah už v kořenech.

Samotný Twitter se snaží uživatelům, kteří svůj účet využívají v rámci byznysu, vyjít vstříc a nabízí všemožné analytické nástroje pro jeho správu. Tyto služby však firmě k přežití nestačí, proto začíná prodávat informace v reálném čase Googlu a Microsoftu. Navíc dost možná v budoucnu přibydou reklamní sdělení.

Témata článku: Byznys, Internet, Sociální sítě, Dell

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • ehlo 14. 12. 2009 9:39:16
    Asi tak... Navíc já si pod pojmem vydělat představím mnohem spíš zisk...
  • Tomáš Bleša 14. 12. 2009 8:14:05
    To je fakt úžasný výsledek. Je to asi tak silné, jako kdybych já vydělal...
  • Jan Menzl 14. 12. 2009 6:40:24
    Začali mě sledovat Greenpeace ČR a bojím se, kdy budu muset přestat jíst...
Určitě si přečtěte

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

ASUS ZenBook 3 se začal prodávat v Česku. Je ve všem lepší než MacBook, ale bude to stačit?

** Novinka od Asusu míří přímo proti MacBooku od Applu ** Nabídne daleko více výkonu za stejné peníze

2.  12.  2016 | David Polesný | 129

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

Sbíječky vyměnili za klávesnice. Nový projekt má za cíl přeučit horníky na programátory

** Programátorů je málo a horníků bez práce po uzavření dolu Paskov bude moc ** Problém řeší unikátní projekt ** Pilotní kurz dává naději, že by z horníků mohli být použitelní kodéři

28.  11.  2016 | David Polesný | 79