reklama

Dell vydělal díky Twitteru 6,5 milionu dolarů

Dell, jeden z největších světových výrobců počítačů, dokázal proměnit své působení na sociální síti Twitter na reálný zisk. Od doby, kdy si firma založila účet a začala zde informovat o výhodných koupích svých produktů, zaznamenala nárůst příjmů o 6,5 milionu amerických dolarů. Americká společnost tak jasně dokazuje, že je Twitter právem označován za silný marketingový a prodejní kanál.

Příjem 6,5 milionu dolarů tvoří pouze malou část celkových výdělků společnosti, vzhledem k relativně snadné údržbě účtu na Twitteru je to však velice silné číslo. Dell na svém kanále twitter.com/delloutlet každý den nabízí téměř jednomu a půl milionu uživatelů své produkty a různé slevové akce.

Marketingoví pracovníci Dellu správně pochopili podstatu Twitteru jako prodejního nástroje a nedělají chyby, jako mnohé jiné firmy. Firma svým „followerům“ nabízí něco výhodného a zajímavého a ne pouhé odkazy na tiskové zprávy a další podobný a v tomto kontextu zcela nezajímavý materiál.

Twitter je silný společník pro byznys, jen vědět jak na něj

Twitter je ve světě byznysu chápán jako silný marketingový nástroj, nicméně je firmami v drtivé většině špatně využíván. V poslední době roste trend, kdy „je prostě nutné na Twitteru být“, i když společnost prakticky nemá promyšlenou strategii, jak zde působit. Mnozí odborníci tuto situaci přirovnávají k tápání některých tradičních médií (televize a tisk) ve sférách internetu a sociálních sítí.

Podobně jako Twitter lze jako marketingový kanál využít i Facebook, i zde však firmy a média často netuší, jak s takovým prostorem naložit a prakticky sem pouze kopírují obsah svých webů. V konečném důsledku tak vytváří další RSS výstup. Jak už bylo zmíněno, firmy pouze vkládají nové tiskové zprávy, média pak odkaz na všechny právě vycházející články.

Marketéři v Dellu pochopili, že na sociální sítě se musí jinak, že musí být nějakou přidanou hodnotou, a i když příjmy nejsou v kontextu celé společnosti nijak nosné (viz poslední finanční výsledky Dellu), výsledek je to výborný. Vložit jednu zprávu denně zabere pouhých pár sekund, když se tomu zároveň přizpůsobuje webový a prodejní obsah už v kořenech.

Samotný Twitter se snaží uživatelům, kteří svůj účet využívají v rámci byznysu, vyjít vstříc a nabízí všemožné analytické nástroje pro jeho správu. Tyto služby však firmě k přežití nestačí, proto začíná prodávat informace v reálném čase Googlu a Microsoftu. Navíc dost možná v budoucnu přibydou reklamní sdělení.

Témata článku: Byznys, Internet, Sociální sítě, Dell, Televize akce

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • ehlo 14. 12. 2009 9:39:16
    Asi tak... Navíc já si pod pojmem vydělat představím mnohem spíš zisk...
  • Tomáš Bleša 14. 12. 2009 8:14:05
    To je fakt úžasný výsledek. Je to asi tak silné, jako kdybych já vydělal...
  • Jan Menzl 14. 12. 2009 6:40:24
    Začali mě sledovat Greenpeace ČR a bojím se, kdy budu muset přestat jíst...
reklama
Určitě si přečtěte

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

Vybíráte herní periferii nebo hardware? Pak zapomeňte na nálepku Gaming

** Herní hardware se od toho běžného často liší jen vzhledem ** Při výběru stále nezapomínejte na základní parametry ** Poradíme jak vybrat herní hardware i periferie

20.  2.  2017 | Stanislav Janů | 36

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

10 nejhorších produktů v historii Microsoftu

20.  2.  2017 | Karel Javůrek | 133

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

Pojďme programovat elektroniku: Žádný bastlíř se neobejde bez armády švábů

** Každý bastlíř se po čase neobjede bez armády švábů ** Dnes si některé z nich vyzkoušíme ** Třeba zázračný posuvný registr

19.  2.  2017 | Jakub Čížek | 39

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

AMD oficiálně představilo procesory Ryzen. Známe i jejich české ceny

** AMD uvedlo první tři procesory Ryzen 7 ** Všechny budou pracovat s osmi jádry a šestnácti vlákny ** Na pulty obchodů se dostanou už za týden

22.  2.  2017 | Stanislav Janů | 131

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

EU se děsí Windows 10. Prý o nás vědí až příliš. Microsoft chystá změny

** Evropští úředníci chtějí, aby byly Desítky transparentnější ** Microsoft od jara skutečně chystá změny ** Ochráncům soukromí to ale nestačí

21.  2.  2017 | Jakub Čížek | 218

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

Remix Singularity: Microsoft si na tom vylámal zuby. Jak dopadne Android?

** Microsoft do svých telefonů integroval desktopové prostředí ** Moc to ale nevyšlo, chyběl pořádný výkon ** Teď to zkoušejí ex-googleři s Remix Singularity

23.  2.  2017 | Jakub Čížek | 73


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných špuntových sluchátek

Příslušenství do USB-C

reklama
reklama