Dell vydělal díky Twitteru 6,5 milionu dolarů

Dell, jeden z největších světových výrobců počítačů, dokázal proměnit své působení na sociální síti Twitter na reálný zisk. Od doby, kdy si firma založila účet a začala zde informovat o výhodných koupích svých produktů, zaznamenala nárůst příjmů o 6,5 milionu amerických dolarů. Americká společnost tak jasně dokazuje, že je Twitter právem označován za silný marketingový a prodejní kanál.

Příjem 6,5 milionu dolarů tvoří pouze malou část celkových výdělků společnosti, vzhledem k relativně snadné údržbě účtu na Twitteru je to však velice silné číslo. Dell na svém kanále twitter.com/delloutlet každý den nabízí téměř jednomu a půl milionu uživatelů své produkty a různé slevové akce.

Marketingoví pracovníci Dellu správně pochopili podstatu Twitteru jako prodejního nástroje a nedělají chyby, jako mnohé jiné firmy. Firma svým „followerům“ nabízí něco výhodného a zajímavého a ne pouhé odkazy na tiskové zprávy a další podobný a v tomto kontextu zcela nezajímavý materiál.

Twitter je silný společník pro byznys, jen vědět jak na něj

Twitter je ve světě byznysu chápán jako silný marketingový nástroj, nicméně je firmami v drtivé většině špatně využíván. V poslední době roste trend, kdy „je prostě nutné na Twitteru být“, i když společnost prakticky nemá promyšlenou strategii, jak zde působit. Mnozí odborníci tuto situaci přirovnávají k tápání některých tradičních médií (televize a tisk) ve sférách internetu a sociálních sítí.

Podobně jako Twitter lze jako marketingový kanál využít i Facebook, i zde však firmy a média často netuší, jak s takovým prostorem naložit a prakticky sem pouze kopírují obsah svých webů. V konečném důsledku tak vytváří další RSS výstup. Jak už bylo zmíněno, firmy pouze vkládají nové tiskové zprávy, média pak odkaz na všechny právě vycházející články.

Marketéři v Dellu pochopili, že na sociální sítě se musí jinak, že musí být nějakou přidanou hodnotou, a i když příjmy nejsou v kontextu celé společnosti nijak nosné (viz poslední finanční výsledky Dellu), výsledek je to výborný. Vložit jednu zprávu denně zabere pouhých pár sekund, když se tomu zároveň přizpůsobuje webový a prodejní obsah už v kořenech.

Samotný Twitter se snaží uživatelům, kteří svůj účet využívají v rámci byznysu, vyjít vstříc a nabízí všemožné analytické nástroje pro jeho správu. Tyto služby však firmě k přežití nestačí, proto začíná prodávat informace v reálném čase Googlu a Microsoftu. Navíc dost možná v budoucnu přibydou reklamní sdělení.

Témata článku: Byznys, Internet, Sociální sítě, Dell, Televize akce

4 komentáře

Nejnovější komentáře

  • ehlo 14. 12. 2009 9:39:16
    Asi tak... Navíc já si pod pojmem vydělat představím mnohem spíš zisk...
  • Tomáš Bleša 14. 12. 2009 8:14:05
    To je fakt úžasný výsledek. Je to asi tak silné, jako kdybych já vydělal...
  • Jan Menzl 14. 12. 2009 6:40:24
    Začali mě sledovat Greenpeace ČR a bojím se, kdy budu muset přestat jíst...
Určitě si přečtěte

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

25.  3.  2017 | Stanislav Janů | 52

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C