Color. Aplikace, o které teď mluví celé Silicon Valley

V Silicon Valley a celém světě mobilních a webových technologií je zase jednou pěkně veselo. Může za to až doposud neznámý startup Color, který zamířil na mobilní platformy iPhone a Android. Nová sociální služba spadající do kategorie Location Based Services zaujala odborníky a veřejnost tím, že od slavného investičního fondu Sequoia Capital získala investici ve výši 41 milionů dolarů ještě předtím, než byla vůbec spuštěna.

Tato nemalá investice, která okamžitě rozvířila diskuní vody o tom, zda se blíží další internetová bublina, si minimálně zajistila širokou mediální pozornost a tím pádem i potřebný marketing. Události se chytli nejenom všechny známé technologické weby, ale také třeba masově orientovaná CNN.

Zase další sociální síť

Color je další sociální síť, která však nepracuje s textovými statusy, ale s obrázky. Uživatelé mohou na svém mobilním telefonu pořídit snímky z lokality, kde se právě nachází a pomocí aplikace Color je nasdílet. Další uživatelé, kteří mají aplikaci zapnutou a nachází se v dosahu zhruba 30 metrů, okamžitě uvidí váš nasdílený materiál. K fotkám mají přístup pouze uživatelé aplikace, jinde přístupné nejsou.

Na základě těchto vztahů se pak vytváří určitá síť sociálních vztahů. Pokud se s některým uživatelem v rámci aplikace setkáváte častěji, postoupí v žebříčku “kontaktů” výše. Pokud se s ním potkávat přestanete, postupně začně klesat.

Color kašle na jakékoliv nastavování soukromí. Sami tvůrci říkají, že pokud se o své soukromí bojíte, nemáte aplikaci používat. Co je vlastně smyslem celého projektu, se prozatím snaží všichni zjistit. Autoři ale mají například ambice vytvořit časosběrný projekt, který po čase dokáže pomocí obrázků ukázat, jak to ve vaší oblíbené kavárně vypadalo několik let nazpět.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
V našem okolí prozatím nikdo žádné obrázky nesdílí. Až kolem nás projdete, třeba si nějaké informace vyměníme. Aplikace je dostupná prozatím pouze pro Andorid a iPhone. Aplikaci na videu blíže představuje třeba CNN.

To je bezesporu běh na dlouhou trať. Navíc nikdo nedokáže zaručit, že Color bude za 10 let ještě fungovat. Mnoho skeptických komentátorů mluví o tom, že si neumí představit, jak by tento projekt měl nalákat takové množství uživatelů, kteří budou službu pravidelně používat. Tím pádem by se jenom těžko hledaly finanční prostředky pro udržitelný chod. Autoři se netají tím, že vše chtějí financovat z různých forem reklamy. Na geolokační bázi se otevírá spousta reklamních možností, jak to například v praxi ukazuje Foursquare.

Klepněte pro větší obrázek
Sequoia se postarala o další silnou medializaci.

Investiční veteráni ze Sequioa Capital, kteří už za sebou mají spousty výhodných investicí, třeba do Googlu, Color označují za revoluční myšlenku a plně jí důvěřují. Údajnou zbytečnost a silnou konkurenci v podobě služeb jako PicPlz a Instagram odmítají, Color se prý otevírá každému, kdo má aplikaci zapnutou a nachází se v dosahu ostatních.

My jsme v redakci aplikaci hned stáhli, samozřejmě je nám ale k ničemu. V našem okolí (nečekaně) nikdo nic nesdílel.

Takže, jak to bude s tou bublinou?

Témata článku: Web, Byznys, Internet

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Juraj Beňák 28. 3. 2011 0:41:47
    tato app sa mi velmi paci - clovek moze fotit co chce, hodit to na web a...
  • Kryštof Novák 24. 3. 2011 23:35:59
    Zaujme to, lidé to párkrát vyzkouší a pak se potom slehne zem. Něco jako...
  • Martin Kozák 24. 3. 2011 22:57:43
    taky trochu rozvířím diskuní vody... :-D
Určitě si přečtěte