Coca-Cola už není nejhodnotnější značkou, předstihly ji Apple a Google

Když jsme se v posledních letech dívali na žebříček nejhodnotnějších firemních značek, zajímalo nás je to, co je za Coca-Colou. Ta celkem s jistotou sídlila na vrcholu a až za ní hořel boj mezi technologickými společnostmi. Metodik pro měření hodnoty značek je několik a výsledky se mohou od různých analytických společností lišit, shodují se ale v trendu. Tam je jasno – Apple a Google míří vzhůru a dle Interbrands už za sebou nechaly i tu Coca-Colu.

TOP Brands 2013.png
Nejhodnotnější firemní značky za rok 2013 (Zdroj: Interbrand)
TOP10 - všechny značky.png
Vývoj deseti značek nejhodnotnějších značek napříč obory (Zdroj: Interbrand)
TOP 10 - Technologie.png
Deset nejhodnotnějších značek v IT oboru a jejich vývoj za posledních 10 let (Zdroj: Interbrand)

Apple má navrch, ale do budoucna vypadá křivka slibněji pro Google. Microsoft mírně klesá, zespodu se postupně dere Samsung, stagnuje Intel a až překvapivě dobře se daří držet a zvyšovat hodnotu značky IBM.

Stojí za to si všimnout i vypočtených absolutních čísel, tedy hodnoty jednotlivých značek. Apple přesáhl 98 miliard dolarů, Google má přes 93.

Diskuze (23) Další článek: HP nabízí v akci dotykový laptop za 500,- měsíčně

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,