Cloud bude katastrofa, říká Steve Wozniak

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 59

Názory k článku

11. 10. 2012 17:39

A bude cenzurovat, cenzurovat a cenzurovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 08. 2012 16:46

S tím pohledem, který tady má více lidí "dříve si každý maily stahoval na disk hezky k sobě, dnes jsou v cloudu a nikomu to nepřipadá divné", je to trochu zavádějící. Mail je ze své povahy online služba a jako taková zprávu "zveřejní" tedy už v době odeslání. Nehraje už příliš roli rozdíl mezi tím, zda jsem si ji dříve stahoval přes pop3 do klienta a na lokální disk nebo tím, kdy dnes vše nechám ve schránce a lezu tam přes imap. Ten mail už jednou netem proběhnul, zanechal za sebou nějaké stopy a tedy je/byl zneužitelný tak či tak. To až právě sociální sítě a online cloudy fungující jako datová úložiště, naučily uživatele ukládat na ně (poskytovat třetím stranám, či dokonce dle podmínek jistých služeb, dávat jim do vlastnictví) taková data, která by jinak k prostředí internetu nikdy nemusela ani přičichnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
08. 08. 2012 13:14

az tak tragicky by som ten cloud nebral ... je to prirodzeny vyvoj ktory my tazko ovplyvnime ... cloud zjednodusuje ... skor sa nanho treba pripravit a byt rozumny co a kde a komu data zverujempriklad:
je to ako s facebookom ... castokrat sa v mediach stretavam s nazorom, ze facebook je na vine, ze niekto nieco vykradol, niekto niekoho zabil ... atd atd ... ale je to na cloveku, ake informacie zveri facebooku ( OK viem ze sa tam neda nastavit bezpecnost idealne aj ja niekedy nadavam ) ... je to jeho chyba, ze zveril informacie ktore by nemal ... niekedy treba pouvazovat a az potom konatano cloud ma bezepecnostne rizika ale ma aj svoje vyhody .... ale ako tu uz niekto pisal .... ja osobne si mylim, ze skor mi niekto ak bude chciet vykradne udaje z mojho slabo zabezpeceneho pc ako z nejakeho velkeho cloudu na ktory dohliadaju bezpecnostni specialisti a su za to plateniohladom otazky pristupu Vlady atd ku informaciam v cloude ... ano ked sa napr. vlada bude chciet dostat k udajom v cloude, tak sa dostane tak ci tak ... ale zase sa urcite skor dostane k tvojim osobnym datam ktore mas ulozene ty lokalne ked bude potrebovat ... urcite na to dostane skor povolenie atd ... lenze ak ja niesom zlocinec a za den necrackujem 50 softov a davam to na internet tak coho sa mam bat? ze budu vediet moje meno, adresu? ... ved to ked budu silou mocou chciet tak si to zistia tak ci tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 08. 2012 19:59

Horšie je skôr to, že ako sa píše tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Mobile_operating_system... - v porovnaní systémov
...spoločnosti majú neobmedzený prístup k dátam používateľov a v prípade Googlu a Microsoftu aj vláda USAZdroje:
https://discussions.apple.com/thread/3103306
http://news.softpedia.com/news/Google-Admits-Handin... ...
http://www.engadget.com/2011/06/30/microsoft-euro... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 08. 2012 15:35

Možná to bude jen otázka času, kdy to lidem příjde normální. Začalo to přístupem k emailu, který dříve byl spíše stahován lokálně do počítače, následoval rozmach přístupu na sociální sítě. Nahráváme na internet fotky a videa. Takže nevidím důvod, že se teď řada firem snaží dostat na síť i všelijaká data systému a nastavení. S dalším rozšířením rychlosti a přístupu k internetu se toho dočkají i celé programy. Nemyslým si, že by ale cloud nahradil vše, lokální uložiště tu s náma bude pořád, asi jako stařičkej email.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 08. 2012 14:06

jo iCloud to je opravdu k ničemu, tento je jen pro majitele jablek a i tak je to na howno, nemá infraport, takovej DropBox nebo Google Drive nebo Sky Drive to je něco

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 08. 2012 13:10

Já doufám, že to nebudou moderátoři diskuze brát jako reklamu, ale obě klíčové perspektivy, ze kterých se mi pohled na cloud vůbec nelíbí jsem shrnul v níže uvedených příspěvcích. Myslím, že je to poměrně výstižné a i přes stručnost obsáhlejší a lépe komentovatelné, než bych nacpal do tohoto okénka:http://lukasplachy.blog.idnes.cz/c/139192/Vykrik-psance-da... ...
http://lukasplachy.blog.idnes.cz/c/202280/Priznejme-si-to-... ... (a předpokládám, že se jedná o web stejného nakladatele, takže i po této stránce je to kosher)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 08. 2012 13:08

S "bezpecnosti "dat na cloudech se neda nez souhlasit. Taky jen blazni a exhibicioniste (a naivove) vystavuji vsechny mozne osobni info, kontakty rodiny a znamych i s foty na ruznych socialnich sitich... Na druhou stranu mi prijde zakon o ochrane osobnich dat a predevsim jeho aplikace v praxi jako ciste paranoidni zalezitost. Zvlast kdyz si kdektera firma za soutezni nabidku "2 kelimku jogurtu" zdarma vydynda z vetsiny naroda vsechnamozna nacionale i souhlas s jejich pouzitim pro treti osoby. Nez straseni takto neurcitymi "hloupostmi", myslim, ze je dulezitejsi sirit povedomi o podvodech, aby se jim lide mohli vyhnout )viz pred nejakou dobou zminovany - slib uveru pres internet, zneuzity pro ziskani uveru z nekterych bank (mimochodem je to sice odporene, ale jako podvodna myslenka skvele)) . Siroka informovanost o zpusobech podvodu je milionkrat lepsi nez kdejaky nevymahatelny a nedodelany zakon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 08. 2012 12:43

Souhlasím a nejen z bezpečnostního hlediska. Taky z technickýho hlediska - někde se něco podělá a já se k datům nedostanu, byť jen třeba dočasně. Ale představte si, že musíte odevzdat nějakou věc třeba v práci/škole a teď na vás vybafne že je jim líto, ale na opravě se pracuje...
A za další s naším specifickým trhem s mobilní internetem si nějak nedovedu mít všechno v cloudu ani omylem. A ikdyby tu bylo všude 3G a neomezenej internet, tak pořád je spousta věcí lepší mít lokálně kvůli spotřebě energie nutné pro stáhnutí něčeho přes mobil (data žerou strašně baterku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 08. 2012 10:36

Stejně je divný, jak jsou všichni tihle průkopníci počítačů Stevové. Steve Jobs, Steve Wozniak, Steve Ballmer, Steve Gates...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 08. 2012 10:28

Určitě souhlas! Nechápu jak může nějaká firma využívat pro své dokumenty cloudové služby třetích stran.
U jednotlivců je možná menší riziko, ale i tak je to další stupínek v omezení naší individuality.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
07. 08. 2012 08:33

Kdyby někdo stál vyloženě o moje data (sen každýho hackera! ), dostane se k nim imo mnohem snáz do mýho počítače, než když je budu mít někde v cloudu. Takže je hezký, že si namlouvám, jak je mám u sebe v bezpečí, ale je to jen taková psychická berlička, realita je jinačí.
Druhá věc ale je zkrátka ten blbej pocit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (19)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 08. 2012 06:43

Zatím to není ve stavu, kdy někdo je vyloženě nucen používat k soukromým věcem cloud a ten kdo na něj přejde, ten to dělá dobrovolně, takže kde je problém? Samozřejmě nevím jak to bude za 20 let, třeba už nám i ten OS bude bootovat z cloudu a na stolním PC bude jen tenký klient, budu doufat, že ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
07. 08. 2012 00:23

presne tak. Cloud bude katastrofa ... . Doteraz sa akoze aspon snazili OS chranit voci cudzim pristupom, ale na CLOUDe poskytnu ludia data v podstate komukolvek .. pekne sa nam tato doba teda vyvija :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor