Přibližně každá druhá novější hra (1987+) pro ZX Spectrum měla i AY hudbu - rutina s přerušením a hudební data se nacházely v paměťové 16kB bance, co šla přes jeden z portů přistránkovat namísto nejhořejších 16kB. Pokud hra využívala pouze jedinou dodatečnou paměťovou banku, tak šla hra předělat i na Gama, včetně té AY hudby. Jedinej problém byl v tom, že u Gama se to stránkovalo pomocí jinýho portu a nestránkovalo se po 16kB, ale 32kB, takže někdy bylo potřeba exaktnější řešení portace, protože jinak si člověk odstránkoval i to, co nechtěl.
Těchto dodatečných paměťových bank bylo celkem 5 (resp. vlastně 8, protože šly přistránkovat i oba spodní 16kB rozsahy RAMky), z toho jedna banka měla i druhou videoram, která se u nějakých lepších her od přelomu 80/90tých let využívala pro hladší vykreslování obrazu (střídání videoram - aktivovala se první videoram, a do druhé zneviditelnělé videoram se zatím vykresloval obraz, pak se to prohodilo a tak dokola). Vykreslování obrazu v rychlých hrách byla věda, protože mezi přerušeníma šlo vykreslit jen omezený počet pixelů, takže ve vykreslovacích rutinách šlo o precizní časování rutin.