Chystá se éra mikrobaterií: 30krát menší, nebo 30krát výkonnější

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 43

Názory k článku

22. 04. 2013 11:05

Nojo, takových technologií tu už bylo a nic. Ale zase se to pěkně čte, že... Jinak - mě by prozatím stačila technologie před pár lety ohlášena nevím kterou firmou - umožňující nabít baterii během minuty na 80%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
19. 04. 2013 18:00

Uplne jsem si predstavil to prislusenstvi k mobilnimu telefonu... startovaci kabely :D z jedny strany microUSB a z druhy velky medeny krokodylky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2013 21:34

Jak to tak znám tak to vypadá na hodně povyku a zase žádný výsledek... :D ropní baroni už řeší, jak se toho co nejrychleji zbavit(elektromobil ujede místo 200km kolem 6000km!!!!) To už by bylo něco jiného :D Tak jsem zvědavej jak to dopadne ;) Samozdřejmě tomu fandím, ale nejsem moc optimistický

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 04. 2013 20:43

Bože! ten nadpis... to mi trhá oči...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 04. 2013 20:24

Takže si dnes můžem udělat seznam blbců, co ví, jak nic nejde. Prostě buď budu hnát jádrem vařenou páru na turbínu, nebo s tím běžte do háje. Ať žije dvěstě let starý Carnotův cyklus.
A největší legrace je, když napíšou, že 640kb musí stačit každému.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2013 20:04

"pokud se jim povede dosáhnout požadovaného cíle".. AHA! A to hovoří za vše! Zase kachna jakých tu bylo za posledních 20 let stovky.. Kecy, kecy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2013 18:41

Já tady mám taky kondenzátor, který se nabíjí mnohonásobně rychleji, než obyčejná baterie do mobilu(dále jen "baterka"), roztočí motor, dokáže dodat více než 30-násobný výkon, než baterka, je asi 10x lehčí, než baterka, jen má kapacitu asi 3600000000x menší kapacitu, než baterka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2013 18:11

Já bych teda raději bral baterii s 30x větší kapacitou než s 30x větším výkonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2013 17:29

Jakmile někdo začne argumentovat kombinací malá baterie/velký proud tak mě vždycky jímá podezření, že ten člověk o věci vůbec nic neví nebo rovnou lže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2013 17:12

Nějak přestávám věřit těmto spásným technologiím, které za rok zmizí z povrchu zemského.
Jen tak si rýpnu: před a, i, nebo, ani se čárka nepíše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 04. 2013 16:50

HAHA, lidstvo narazilo. Nobelovku tomu, kdo vymyslí něco lepšího než li-on baterie a nebude to z materiálů pro sci-fi filmy v masovém užití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2013 16:26

Takže grafen už nefrčí?
http://www.zive.cz/bleskovky/baterie-na-bazi... ...
Domokun - výborně shrnuto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2013 15:56

10-15 let zpět kdy u nás net začal být net netem s více informacemi než v časáku computer a mobilmania a již v té době se psalo o bateríchc s úhlíkových nanotrubic, pak to byly pikotrubice, poté baterky s bakteriemi které se nažerou cukru a budou pohánět telefon celý den, pak jsme poskočili z nimh a nikl na "Lion" a později na menší "Lipol"... po chvíli ticha se objevil článek na methanol co měl frčet až dva dny s možností koupě/dolití paliva za chodu kdykoli/kdekoli... později dosmahla jakási polovodíková baterie... jaksi ji zabila platinová elektroda cenou, později přišel, pote infoormace o 20% nárustu FV panelů s tím že na zádech telefonu by telefon snad nepotřeboval ani nabíječku...mezitím různé klikkomačkací nabíječky... pak se nám na cesu ukázalo cosi v čem zapálíte dřevo a nabijete si akumulátor, pak cosi na vodíkové nebo jaké kapsle které ale v rámci ekologie nelze naplnit a musí se koupit nová... nakonec tu máme patent apple na solární panel nad displejem ale pod dotykovkou... beterie mě v životě zajímaly hodně ale prakticky tu máme pořád to same část "kovů" se změnila ale žadný převrat ač váha nimh vs. Lipol je důkaz že se cosi událo... nevím zda by intel či jiný podobný obr udělal s bateriemi mecheche ale tohle je už fakt zoufalé...
Z jakési konstanty spočítali spotřebu auta kole 0,3L na 100km kdyby byl vývoj motorů tak rychlý jako je u čiptranzistorů...Asi nejdéle fungující vyjma hodinek je můj jawbone up který výdrží na beterii cca 8 dní ale to je spíše díky jednoduchosti... ty vlhké sny o ntb co pofrčí 24 hodin v kuse jsou fuč, už ani ten smartfone nemá tu výdrž...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2013 15:51

Mmm a nyní tu o červené karkulce prosím.I kdyby to byla pravda tak tam výrobci dají adekvátně menší aby se ušetřilo na nákladech a víc vydělalo takže ta jednodennost se nezmění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2013 15:51

Jó baterie, to je kotva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2013 15:36

Dejte mi pár tun citronů, mědi a zinku a to auto nastartuju taky...
Citronovo zinkovo měděná baterka má cca 1 V a 0,1 mA. Potřebuju 12 V a řekněme 300 A. Dvanáct citronů sériově nám dá napětí a 300/0.0001 = 3 000 000 těchto sad nám dá 300 A. Celkem tedy 36 milionů citronů. Jeden citron váží řekněme 90 gramů, tedy potřebujeme 3 240 000 kg citronů. Zaokrouhleno (ať máme něco do rezervy) je to 3 300 tun. Plus něco na měď a zinek. Takže bez znalosti toho, jak velká ta baterie je, je věta "dokáže nastartovat auto" absolutně bez informační hodnoty. (Ideální by bylo uvedení nejen rozměrů, ale i váhy).A odstraňte/přeformulujte to "30krát menší, 30krát výkonnější", zní to jako kdyby ta baterie byla při 1/30 velikosti 30x silnější. O tom, že v článku nikde není informace o tom, jestli se srovnává s Li-ion, NiMH, nebo s citrónovou ani nemluvě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
JRD
18. 04. 2013 15:33

V klídku , takových článků už tu bylo a nic z toho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2013 15:29

vykon baterie je sice zajiavy udaj a to hlavne pro to startovani auta, ale daleko zajimavejsi je vsak jeji kapacita predevsim ve spojistosti s mobilnimi zarizenimi. Leda byste, pane autore, nutne potreboval mobilem startovat autmobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2013 15:22

tak proboha smažte to "30krát menší" a nechte tam jenom "30krát výkonnější"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor