Chybička se vloudila: Dell omylem prodal 140 tisíc monitorů po 15 dolarech

Diskuze čtenářů k článku

03. 07. 2009 16:26

aspoň u zákazníků co platili kartou. Dell odešle zboží za tu sníženou cenu, a za nějaký čas, dva tři měsíce Dell požádá banku klienta, aby mu strhnul zbytek z původní, vysoké ceny . Lehce bance vysvětlí, že omylem byla původně účtována a stržena nížší částka než je možná cena monitoru. A pak ať se klient soudí s bankou , no ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 07. 2009 22:36

To u banky neprojde Je možné opravit chybu vzniklou při inkasování částky (bylo inkasováno méně než na faktuře či paragonu), ale ne měnit částku "na faktuře" (inkasovat více než je na faktuře nebo paragonu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 17:20

To nám ta cena monitorů ale klesá... a já blbec dal předloni za 19" LCD pět litrů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 17:13

Datum potvrzení objednavky: 26.12.2008 10:55:00

1x 60484 VGA BFG GF260 GTX MAXCORE PCI-E 896MB OC DDR3 HDMI 2 Dual-Li

(1x 3 300,- + DPH = 3 927,- Kč)

1x 20326 Poštovné

(1x 100,- + DPH = 100,- Kč)

Celková hodnota včetně DPH v Kč: 4 027,-

Cena je včetně poplatků

29.12.2008 20:33 brem@czc.cz

U Vámi objednaného zboží () bohužel došlo ke změne ceny a nemůžeme Vám jej dodat za cenu, která u zboží byla uvedena v den objednávky.

Nová cena je uvedena v příloze. (7175,70 kč)

Objednávka tohoto zboží je dočasně pozastavena ve vyřizování a čekáme na Vaše vyjádření, zda zboží chcete objednat za novou cenu, nebo zda objednávku tohoto zboží stornujete.

Děkujeme za pochopení.

Takze tak nejak to funguje v CR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2009 17:25

Tohle na mě zkoušeli taky, stačí jim napsat, že tě to nezajímá a chceš zboží za již objednanou cenu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 20:39

a ja se zeptam. Poslali ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2009 21:42

pokud je smlouva potvrzená tak již musí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 07:28

na Tchajvanu nemají v ceníku magickou větu? U nás je v každém ceníku a i na internetových stránkách. Tam to tak nefunguje? To je divné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2009 07:32

on je rozdíl informovat o ceně a objednat, tzn. zaplatit tu cenu, pak už je smlouva uzavřená.

Na druhou stranu si myslím, že chybovat je lidské a nemělo by se vyžadovat, aby ty monitory za tu cenu opravdu dodal. (Byť uznávám, že být mezi šťastnými, možná mluvím jinak).

BTW aby to nedopadlo tak, že slevy prostě nebudou a prodejci budou mít klid.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 08:20

Magická věta je sice hezká, ale prodejci prd platná. Prodejce si může tak leda vybrat jestli je výhodnější prodat věc pod cenou, nebo být postihován za klamavou reklamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 09:57

magicka veta plati v CR do chvile, kdy prodejce objednavku potvrdi, pokud se nepletu...pokud ale poslu objednavku a odpovedi bude, ze tam byla uvedena cena spatne, tak je vse OK...pokud mi ale prijde, ze potvrzuji prijeti , je to na dalku uzavrena smlouva...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 12:32

Máma i sestra jsou štastnýma majitelkama nokkí které dávalo o2 za takovou cenu že tolik stály tehdy snad s nejvišším paušálem nebo newím ale byla to poloviční cena oproti nejlevnějším konkurentům:D:D Lol...

A jak bylo spáno dle čoi a dalších podobných istitucí, po odeslání objednávky a poté její následné potvrzení(o2 to dělal automat myslím že u dellu to samé jinak by se zcvokli) a tím je obchod uzavřen a čeká se jen na zboží...akorát spekulantům( 3 a víc mobilů byl dodán jen jeden za tu slevu a zbytek za full taxu) a tehdy u nás takky bylo asi 15 eshopů s mobily co měli nokii v akci asi za 3000,-.

SORY ZA TOLIK OT textu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 21:49

Není pravda, existuje něco jako "smlouva uzavřená v omylu", která neplatí, pokud nakupující nebo prodávající zjevně využil omylu nebo chyby toho druhého.

Finta je v tom, že musí být jasné, že jedna strana o omylu druhé věděla a využila ji. V tomto případě to může určit soud podle ceny. Když je třeba 1/2 oproti tomu, co by měla být, nemůže kupující vědět, že jde o omyl prodejce (mohlo jít o akci nebo slevu). Pokud by byla třeba 10x nebo 100x nižší než je obvyklé, jde o omyl prodejce, kupující to mohl (smíš měl nebo musel) vědět a prodejce nemusí smlouvu plnit, i když už ji uzavřel.

Tzn. pokud by se tohle stalo v ČR, tak by Dell ty monitory dodat nemusel. Ale tchajwanské zákony neznám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 07. 2009 10:05

hm, ty jsi taky odborník na slovo vzatý, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2009 01:54

Aha... Když byly začátkem roku na aukru a fórech k sehnání 24" DELLy za ceny kolem 6500-7500 Kč, tak to bylo asi taky něco takovýho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 08:18

Některý z nich asi pocházeli z toho kamionu co Dellu ukradli. Škoda 14 milionu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 15:28

To je mozne, avsak jsem majitelem jednoho z nich uz skoro pul roku a nemohu si ho vynachvalit:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 19:48

Tak se nediv až k tobě přijde policie a bude si chtít opsat výrobní číslo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 20:45

zaškrábalo se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 07. 2009 00:30

vzpominate ?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 00:57

rad bych, aby zive tuto kauzu sledovali, jestli Dell neda alespon po jednom monitoru kazdemu za tu cenu, tak to bude zajimave :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 07. 2009 02:15

$2M neni zrovna malo. I kdyz to Dell nepolozi, tak urcite budou padat hlavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor