Čtyři roky poté, co na trh zamířil první chromebook, se jich každý rok prodá několik milionů. Loni to podle Gartneru bylo 5,7 milionů kusů a letos by se mohlo číslo vyšplhat na 7,2 milionů kusů.
Nejvíce chromebooků v roce 2014 zamířilo do školství
Hlavním odbytištěm zůstává pro jejich nízkou cenu školství, které se na celkové poptávce podílí až ze dvou třetin – především v Evropě. V podnikové sféře se chromebookům stále nedaří a poptávka z této strany tvoří pouhé procento. Zbytek patří běžným domácím spotřebitelům. V zámoří tvoří maloobchodní prodeje bezmála 39 procent, v Evropě 27 procent.
Hlavním odbytištěm chromebooků zůstávají vzhledem k dostupnosti USA
Podle Gartneru je zatím největší slabinou dalšího rozšiřování chromebooků slabší internetové připojení na mnoha trzích a nedostatek aplikací, se kterými lze pracovat i bez přístupu k internetu.