Chrome od 1. září přestane zobrazovat flashové reklamy

Problematický Flash dostane další velkou ránu – aktuálně nejrozšířenější internetový prohlížeč Chrome přestane zobrazovat většinu flashových prvků na webových stránkách. Na rozdíl od Firefoxu nebude v Chrome odstaven Flash zcela, ale prohlížeč zobrazí jen ověřené prvky stránky, jakou jsou přehrávače videa. Flashové reklamy a další prvky však zobrazeny nebudou, uživatel je bude moci zobrazit až po kliknutí na daný prvek.

774963658 
Flashový prvek se zobrazí až na vyžádání.

Důvodem pro tento krok jsou bezesporu bezpečnostní problémy Flashe z posledních měsíců. Zastaralá webová technologie je sice stále populární pro své snadné využití, ale letos už se několikrát stal cestou pro šíření malwaru. Navíc větší množství flashových prvků na jedné stránce může teoreticky způsobit vyšší vytížení, což má za následek zpomalení prohlížeče, větší zátěž počítače a tím i zkrácení provozu na baterii. 

Velmi důležitá zpráva je to především pro inzerenty. Právě těm bylo cíleno oznámení této inovace ze strany Googlu. Google doporučuje převést reklamní bannery do HTML5 a sám nabízí návod, jak reklamy do HTML5 převést. V rámci reklamního systému Google AdWords bude většina flashových reklam převedena na HTML5 automaticky (jak ověřit).

Pro Flash je toto obrovská rána, která se zřejmě podepíše na jeho urychleném odchodu ze scény. Apple nad ním zlomil hůl už dávno, nezobrazuje se na většině mobilních zařízení, a teď bude omezen i v nejrozšířenějším internetovém prohlížeči.

Diskuze (49) Další článek: Google Chrome nebude využívat centrum akcí ve Windows 10

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,