Chlapeček utratil 65 dolarů. Matka žaluje Google

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 82

Názory k článku

Anonymizovaný  |  13. 03. 2014 14:51

Já moc Galaxy produkty neznám, ale to nejde v nastavení zrušit volbu "Nákupy v aplikacích", jak je tomu v iOS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2014 19:43

Doufám že matka nevysoudí ani dolar. je to čistě její blbost že půjčila tablet malému dítěti.
Příjde mi to úplně stejné jako dát dítěti na hraní nůž a pak žalovat výrobce nože, že má ostrou čepel a děcko se ni pořezalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2014 10:26

Tyhle transakce po internetu IMHO nejsou řádně ošetřené. Mně se třeba kdysi stalo, že můj, tehdy ještě nezletilý syn si klikal, jaký počítač by chtěl. A ať už omylem nebo úmyslně kliknul na "Koupit". Když jsem to druhý den zjistil, přiměl jsem ho, aby poslal té firmě e-mail, že to objednal omylem a objednávku ruší. A třetí den přijelo auto přepravní společnosti, že ten počítač vezou. Tak jsem ho odmítnul převzít (a zaplatit - to bych musel stejně, neměl jsem doma dostatečnou hotovost). Firmě zbytečně vznikly náklady na připravení a odeslání zásilky. Chtěl jsem se s nimi domluvit, jak do budoucna takové situace řešit, neměli zájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2014 09:43

65 USD je ještě v pohodě, ve Šmoulí vesnici dokázala děcka provařit klidně tisícovku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 03. 2014 07:23

Přitom by stačilo, aby lidé nebyli hloupí a o tento "peněženkudojící" typ her nebyl zájem. Jenže to by si museli odpustit mít vše na co se podívají. To opravdu je každému jedno, že za většinou průměrnou hru na tablet, mobil vyplázne 30x více než kolik by stála dříve. Do očí bije skutečnost, že tvůrce použil praktiky stejné jako u letitých "výherních" automatů a nastavil hru tak, aby dohrát bez dalších plateb nešla nebo velice obtížně. Výjimky se najdou, ale je jich opravdu pramálo. Třeba Path of Exile na PC.Těším se, až se v shop menu podobných her objeví možnost automatického dohrání s titulem "Hero of Mastercard" za 500USD. Obávám se, že by se dost kupujících našlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2014 23:29

Povinně PŘI KAŽDÉ TRANSAKCI vyžadovat heslo. Když nakupuju na ebayi, tak tam taky nemám nějaký okno 30 minut kdy se to koupí na jeden klik bez hesla...max mám předvyplněn login do paypalu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2014 22:48

Držím jí palce aby na nich vysoudila nějaký precedens a konečně se něco změnilo. Mám totiž podobnou zkušenost, i když v mém případě zcela dobrovolnou. U google play jsem si okamžitě nastavil ochranu nákupu heslem, protože tablety primárně používají děcka. I přes takto nastavenou ochranu se dá po prvním nákupu(tedy zadání hesla) nakupovat po dalších X desítek minut již bez vložení hesla, pinu, civ2 a dokonce bez jediného dotazu na potvrzení nákupu, prostě stačí kliknout (třeba i omylem) na tlačítko Koupit a okamžitě jste zaplatil. Abych si tuto skutečnost dostatečně ověřil, obětoval jsem pár drobných za tři další aplikace jen kvůli testu chování obchodu. Podle mne je toto zjednodušení nákupů až na dřeň naprostá nehoráznost, se kterou je potřeba něco udělat, ať už ve smyslu větších možností kontroly chování Vašeho účtu, nebo naopak ve smyslu plošné restrikce (což chápu nebude google chtít, protože to bude mít globálně vliv na rychlost nákupů, čili i jejich počet). Nejde se však zbavit odpovědnosti ani za jednu z obou stran jen suchým prohlášením, že za účet je zodpovědný zákazník. Pokud má zákazník aktivovanou ochranu nákupů, není možné aby si byť jen jedním mylným klikem koupil aplikaci za desítky eur.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 19:15

Typická americký blbka. Když na noži není nálepka, že může způsobit zranění, okamžitě žalují výrobce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2014 19:12

Samozřejmě, ano, ženská je hloupá, když neměla nastveno, aby se muselo zadat při každém placení heslo. Na druhou stranu, Google by měl předpokládat, že uživatelé nemají rozum a měl by ho mít on. Možnost platit bez zadání hesla je prostě neuvěřitelný bezpečnostní riziko a je chyba, že to Google umožňuje. Nevím jak jsou na tom ostatní systémy (MS, Apple,...), platí to i pro ně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 17:20

Môj názor je taky, ze je to rozhodne chyba a problém matky. Ja osobne aj ked nikomu tablet nedávam tak mam nastavene ze každý jeden nákup musím potvrdiť heslom od môjho Google účtu, len pre istotu. Ak by to spravila aj ona tak si jej syn nič nekúpi a nemusí byť vôbec na to IT Nález keďže pri prvej platbe zadá heslo a potom sa jej to opýta ci chce aby si heslo pamätalo a ďalšie nákupy prebehli bez zadávania hesla. Cize je to len a len chyba jej a jej syna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 16:23

Ne každý je pánové světa znalý IT maniak, takže samozřejmě taková situace může nastat velice dobře a zvlášť, když jsou tablety (všeobecně) ukazovány i jako herní zařízení do ruky, které zvládne ovládat a především zabavit neposedná dítka. K tomu musíme přičíst i to, že tzv. "freemium" model je ve většině případů jednoduše podvod na zákazníka a tento model platby za aplikaci a obsah v ní by měl být spíše raritní, nežli opačně. Kupříkladu před chvílí jsem si prošel Top výběr aplikací v iTunes pro iPad a jen hrstka byla skutečně úplně zdarma bez jakýchkoli in-app plateb. To stejné v bledě růžovém Google Play.Proto bych byl pro, aby se "freemium" aplikace jednoduše vymezily do samostatné skupiny a jasně odlišily, přičemž u této sekce by měla být relativně tvrdá rodičovská ochrana. A to ne ze strany rodičů, jak by tady někdo mohl namítat, ale přímo ze strany obchodu a provozovatele. Malé dítě totiž nikdy nebude striktně dodržovat vysvětlení aplikace/obchodu a už vůbec rodičů a stejně na něco takového (bez jakéhokoliv rozmyslu) ťapnou, přičemž se nejedná o úmysl. Však si vzpomeňte na své dětství a kdy jste neudělali nějakou hloupost, i když vám někdo předtím řekl, abyste to nedělal. To děti dělají a ne že ne.Co se týče herního světa všeobecně, model "in-app" a "DLC" se naprosto zvrhl a jen těžko hledá způsoby cest, kudy by platilo více zákazníků, snížila se negativní reklama (potažmo důsledky) a zejména se netenčily zisky. Bohužel zatím si uvědomilo jen několik tvůrců, že buďto tento model není vhodný pro jejich aplikaci, anebo nasadilo přiměřené ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 16:10

Nechtěl bych žít s vědomím, že jdu proti google, který si může dovolit ty nejlepší právníky, obzvlášť když pravděpodobnost výhry v tomto případě je podle mě nulová. Ale třeba Amíci překvapí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 15:45

Kdyby si pan Cizek a vsichni ostatni aspon precetli ty cervene podtrzene pasaze, tak by vedeli o cem je cely spor. Nadavaji na americke imbecily, ale aby si precetli neco od zdroje, to ne, to radsi budou verit panu Cizkovi, ktery nekde prebral "senzacni" zpravu a ani se neobtezoval si zjistit vice.... nebo si alespon precist to co sam do clanku linkuje....te pani jde pouze o to, ze koupila hru ze sveho google uctu, kde ma nastavene heslo pro transakce, jenomze google ma 30 minutove okno po nakupu, kdy heslo znova nechce. takze koupila synovi hru ze zabezpeceneho uctu a dala mu tablet at si zahraje. on v 5ti letech urcite nevi, co dela a utratil 65 dolaru. ja sam jsem o tom okne nevedel...navic je tam porovnani s apple, ktere melo podobne okno, trvalo 15 minut ale nyni uz je zrusenetakze nez zacnu psat zvratky, neco si prectu.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 15:11

Největší prasárna, mít normálně placenou hru kde jsou tyhle placené bonusy.. Navíc v obchodě jsem nenašel zmínku, že hra obsahuje mikrotransakce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2014 15:11

Zajimava situlace. Jednak google ma udelat nejakou pojistku aby se to nestavalo a napriklad vyzadovat heslo vzdy, pokud si uzivatel v nastaveni vyslovene nevyzada opak. Pak je to jeho problem. Nevim jak to funguje, nepouzivam android.Za druhe... at ji daj 65 dolaru a maji od ni klid :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 15:10

vy tu diskutujete nad morálnosti story a blbosti matky a dítěte atd...ale vždyť je to celé naprosto evidentní právnickej konstrukt, pravděpodobně jen za toho právníka zaplatila dvacetinásobek, o tom aby se to patřičně rozmázlo až po ČR ani nemluvě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2014 15:05

Zajímavé je, že nahé fotky a adresu svojí tříleté dcery svěří internetu každý, ale číslo kreditky, o to bojuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 14:13

Je strašná škoda, že spousta lidí jede v "zajetých kolejích" a to je tak vše a jinak jsou strašně chytří. Tohle je ideální příklad, ač je tady jasná vina matky, tak to není celej problém. Dneska se mi ze spousty her protočí oči až mi málem vypadnou, takový hrůzy a podrazy a další praktiky aby se zase hrabali jen lováky.. . Ač ani tohle není moje gusto a takovým hrám se vyhýbám pokuď není jinak brilantní, tak dejme tomu že plnohodnotná hra může mít v sobě obchod,kde si můžu koupit rychlejší postup atd. ale NÉ ! že si koupím hru a aby se dala rozumně hrát tak si musím doplatit serepetičky jinak bych u toho nechal můj život abych se někam dostal. No a další problém spojený s první větou je ten že lidi to pořád vše dál kupují a stahují atd. Hlavně že všichni říkají že nic nezmění, už třeba tím že by jim ten produkt nikdo nehrál, nekupoval atd. se dá změnit dost, ale to by nesmělo být tolik "followerů" , ač tak nemusí na první pohled vypadat :) Ale vlastně o co my se tady snažíme, však je to vlastně vše skoro ideální, blbý obyvatelstvo aby potřebovalo nápis že nemá zakrývat přímotop nebo dávat kočku do mikrovlnky, atd, od toho pak máme přeci ( ano kvůli tomu to neni..) 50 druhů šroubků, aby se nám něco nestalo kdyby jsme to náhodou rozdělali :) . Ne zas bych popsal stránky textu s tím jak je to vše postavený na hlavu a vidí to asi jen minimální část obyvatelstva, nebo jak je pak možný že je to vše furt stejnej nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 13:48

těch případů bude podle mě více, pokud není nákup podmíněn alespoň heslem nebo další autentizací, tak se to bude stávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 13:48

Přestože Google není můj oblíbenec, imbecilní namyšlené Muričany a především Muričanky nesnáším víc. Nejsou takoví všichni, ale je jich dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2014 13:38

Hlavní problém vidím v tom, že místo abyste za hru dali pár korun a měli nekonečnou zábavu, dnes existují hry, které z vás vysávají peníze jako hrací automat!Tolik peněz za pár chvilek hraní obyčejné trapné plošinovky???!!!To je krádež za bílého dne! Mělo by to být nelegální!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
11. 03. 2014 13:20

Existuje spousta způsobů jakým si to zodpovědný rodič může ošetřit.Například na zařízení pro děti nemít účet s bezednou platební kartou, ale nabíjet si tam jen gift kartou. Pak různá hesla, atd.Pokud rodič nezvládne dohlédnout na své děti, je to vždy chyba rodiče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 13:03

Na první pohled to vypadá srandovně, ale zkuste se na tu situaci podívat blíže:
Jakákoliv hra je lákadlem pro malé děti, které ji chtějí hrát.
Malé děti nemají tušení o tom, co je to nakupování a že se za to platí.
Hra, která umožní přímé nakupování (utrácení) je tak potenciální dírou do rodiného rozpočtu, protože bychom buďto nesměli dítěti zařízení s touto hrou vůbec půjčit a nebo bychom museli dítě neustále u hry kontrolovat (ani jedno z těchto řešení není ideální. Když dítěti koupíte lego, taky ho necháte ať si hraje a nehlídáte ho nonstop).Osobně se hodně divím, že to není vyřešené stylem "owner lock", kdy lze určité akce (sledování porna, placení atd) provádět až po zadání vlastnického hesla. Pokud toto heslo vlastník nevyplní, má automaticky každý uživatel zařízení přístup ke všemu. Pokud se to vlastník rozhodne půjčit někomu jinému, může si heslo vyplnit a zablokovat tak některé funkce (jako třeba formátování paměti, platby atd...), které bez opětovného zadání nepůjdou použít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 12:51

V podstatě je to i dobrá reklama - platit ve hrách je tak intuitivní, že to zvládne i Vaše 5ti leté dítě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 03. 2014 12:28

Aha, takže matce nedošlo, že s napárovanou kartou ke google apps lze pohodlně nakupovat? Nebo, že jejímu synovi není jasné co smí a co ne? Zajímavé... Setkávám se s tím ale dnes a denně, že si přijdou lidi koupit tablet "jen tak za 1600Kč pro děcka na hraní", tak ať se pak nediví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
11. 03. 2014 12:27

teraz neviem ci sa na tom smiat, alebo plakat. Lebo obaja by zasluzili vychovne vytrieskat, tak ze si tyzden nesadnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor