V mém minulém zaměstnání jsem měl co do činění s různými přepravními společnostmi ať těmi, co působí na českém trhu v přímé konnkureci k České poště nebo těmi zahraničními, popř. těmi, co se zaměřují jen na přepravu z letiště na letiště.
A musím říct, že Česká pošta, ať je jaká je, tak vychází rozhodně nadprůměrně. A lepší není jen nižší cenou.
Ono je to vše o vybrání správného produktu. Pokud někdo pošle cennou věc obyčeným nepojištěným balíkem, tak se pak není čemu divit, když to jde týden až 14 dní, nebo se to dokonce ztratí. Stačí si připlatit 12 Kč za pojistku na 30 000 Kč a v 99 % případů to dojde do druhého dne (alespoň mezi velkými městy) a levněji, než obchodní balík (který se ovšem snaží na poště "natlačit" prakticky každému - člověk se nesmí jen dát a musí trvat na "cenném balíku", nikoliv obchodním nebo profi.
Na rozdíl od ostatních služeb také nedělá problémy s vyplácením náhrad, prostě na kolik je balík pojištěn, tolik zaplatí. Ano, balíky se ztrácejí, mě se ztratilo několik (asi pět) cenných psaní do Německa, ve firmě se nám ztratilo několik balíků (nejdražší pojištěn na 50 000 Kč), ale od toho jsou právě ty pojistky. Když někdo šetří pár korun (12 Kč na prvních 30 000 Kč a pak za každých dalších 10 000 Kč), tak se nesmí divit, že spláče nad vejdělkem.
Když to vezmu z mé minulé firmy:
1) UPS - neschopní celní deklaranti. Za dva dny přepraví přes půl Evropy, ale týden to proclívají. Proforma faktura je pro ně nepřekonatelný oříšek
2) PPL - před Vánocemi nám ztratili celý balík zásilek. Vánoční trh samozřejmě v .... :(. Náhrada žádná
3) FedEx - vykradená zásilka, náhrada žádná
Snad jen s DPDčkem jsme neudělali špatnou zkušenost.