Společnost Mediasearch provedla pro Seznam.cz během května až srpna průzkum ohledně zvyklostí nakupování na internetu. Češi zde rádi nakupují, což dokazuje i počet e-shopů, kterých je v ČR více než 26 tisíc.
Jak se v tomto množství vyznat a vybrat ten správný elektronický obchod? 60 % nakupujících při svých nákupech využívá srovnávače cen, většinou se jedná o muže, kteří těchto služeb využívají více (63 % tvoří muži). Na doporučení známých se spoléhá 19 % uživatelů, sociálními sítěmi jsou při nákupech ovlivněna pouhá dvě procenta Čechů.
Srovnávače cen jsou při výběru zboží stále oblíbenější
Nyní se na internet pomalu přesouvají i služby. Češi mají největší zájem o on-line nákup služeb operátorů – sjednání nového tarifu tak využívá 30 % obyvatel, jízdenky online kupuje 26 % lidí. Došlo i k nárůstu počtu lidí, kteří po internetu sjednávají pojištění. Oproti roku 2010 došlo k nárůstu ze 14 na 20 %. Naopak zdravotnické služby na internetu nakupují pouze 3 % lidí.
„V současné době můžeme sledovat další boom, tentokrát v nakupování služeb. Velkou měrou se na tom podílí především možnost využít srovnání a následného vybrání té nejvhodnější nabídky,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.