Byznysový zápisník: IBM za 2 miliardy dolarů kupuje cloudový SoftLayer

Zprávy z IT byznysu, které by neměly zapadnout. Každý týden na Connect.cz (RSS).

IBM za 2 miliardy dolarů kupuje cloudovou společnost SoftLayer. Získá tak nejenom 150 tisíc serverů ve 13 datových centrech po celém světě, ale zejména přístup k 21 tisícům zákazníků z řad středních a velkých firem. Pro IBM je tento obchod potřebným vstupem na cloudový trh, kde sice už působí se svým SmartCloudem, ten ale cílí především na velké firmy a jeho rozšiřování je složité. Big Blue chce nový obří cloud postavit na standardu OpenStack a k datovým centrům SoftLayer připojí i svých 10 současných objektů. Tradiční enterprise hráči nyní veřejně cloudy spouští běžně, naposledy to byl třeba VMware. IBM bude v cloudu nabízet nejenom výpočetní výkon ve stylu Amazonu (IaaS), ale také aplikace jako službu (SaaS).

The New York Times vyzpovídaly zakladatele a výkonného šéfa společnosti GoodData Romana Staňka. Není to pohled na big data technologie, které jeho firma dělá, ale na to, jak úspěšný manažer přistupuje k řízení rychle rostoucí společnosti.

Společnost Zynga, jeden z největších provozovatelů her na Facebooku, zavírá divizi OMGPOP a propouští její zaměstnance. Zynga OMGPOP koupila v loňském roce za 200 milionů dolarů kvůli úspěchu jejich mobilní hry Draw Something. Ta byla ve své době ohromně populární, po odkupu nicméně začala popularita rychle padat. Zynga samotná je pro trh velikým zklamáním a její akcie od loňského vstupu na burzu spadly o téměř 70 procent. Firma nyní propouští i 18 procent svých zaměstnanců.

Česká republika v loňském roce vypsala veřejné ICT zakázky za 16,5 miliardy korun. Průměrná cena na zakázku činila 13,5 milionu korun. Česko bylo rovněž aktivní v čerpání evropských dotací, EU ale výsledky kritizuje.

Česká pošta chystá sérii ICT tendrů za 3 miliardy korun, informuje portál eGov.cz. Jde například o nákup zálohovacích systémů, síťových prvků, diskových polí, serverů, VoIP technologií či bezpečnostních řešení. Česká pošta se má podle usnesení vlády stát hlavním správcem IT ve státní správě.

Cloudový gigant Salesforce.com za 2,5 miliardy dolaru koupil firmu ExactTarget. Ta vyvíjí cloudový softwaru pro správu elektronických marketingových aktivit, což přímo zapadne do rozšiřující se SaaS nabídky Salesforce.com. Společnost Marca Benioffa a přímý konkurent Oraclu, SAPu či Microsoftu je poslední dobou v akvizicích hodně aktivní – za téměř 700 milionů dolarů koupil například Buddy Media.

Microsoft koupil od společnosti InCycle její divizi InRelease, díky které bude moci rozšířit možnosti Visual Studia v rámci DevOps. Podobný nákup nedávno uskutečnilo také IBM.

Startup Numecent, který umožňuje přes cloud streamovat prakticky jakoukoliv aplikaci bez toho aniž by se musel přepisovat kód, získala investici ve výši 13,6 milionu dolaru. Numecent pracuje s pojmy „cloud paging“ a „cloudifikace“ a psali jsme o něm začátkem loňského roku.

SAP za nespecifikovanou částku koupil švýcarskou společnost hybris, díky které posílí na e-commerce trhu. Hybris vyvíjí technologie, které firmám umožňují prodávat zboží skrze všemožné kanály. SAP tyto produkty hodlá napojit na svojí platformu HANA a social aplikace SAP Jam. Nabízí se i propojení s loni koupenou Aribou. Podobné kroky a akvizice v e-commerce dělají i rivalové SAPu jako Oracle, Salesforce.com či NetSuite.

Diskuze (1) Další článek: ACDSee 16: Návrat legendy, nebo poslední výstřel?

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,