Bývalí zaměstnanci Applu, Googlu a Tesly vyvíjejí chytrý kamion

Mercedes před dvěma lety představil prototyp kamionu vybavený autopilotem, ovšem takových projektů je více. V případě autonomního kamionu se totiž předpokládá, že autopilot pracuje jen na dálnici, kde se kamion plouží i stovky kilometrů v relativně nudném a pomalém pravém pruhu, čímž je vše mnohem jednodušší.

Jedním z dalších hráčů na scéně je Otto, za kterým stojí tým hvězdných jmen a bývalých zaměstnanců Googlu, Applu, Tesly, Cruise Automation a dalších. V podstatě se jedná o jakýsi dream team, ve kterém nechybí třeba někdejší šéf Google Maps Lior Ron nebo člen týmu autonomního vozu Googlu Anthony Levandowski.

Startup vybavil autonomní technologií kamion Volvo VNL 780, nicméně doufá, že jeho systém bude aplikovatelný i na další vozy této třídy – tedy velké dálkové kamiony, které křižují americké dálnice.

Robotické kamiony, které zvládnou autonomní provoz alespoň na dálnicích, by mohly zrychlit dovoz zboží, řidič kamionu by totiž mohl splňovat volnější pravidla povinných přestávek atd. S tím souvisí hlavní překážka současného zavádění autonomních technologií – chybí legislativa. Technologický potenciál předběhl zákonodárce, kteří budou muset teprve v příštích letech rozhodnout, kdo bude mít například zodpovědnost v případě havárie, pokud bude zrovna řídit program. Podle některých představitelů Evropského parlamentu by to měl být výrobce a nikoliv samotný řidič.

Témata článku: Umělá inteligence, Roboti, Otto, Startup, Self, Truck, Volvo, Mercedes, Dream

8 komentářů

Nejnovější komentáře

  • VELIKYPAVEL 19. 5. 2016 9:06:18
    No pokud v kamionu řidič nebude nic dělat měl by jít každý rok na testy...
  • redmond 17. 5. 2016 17:02:11
    aha, cize uz nie len KITT bude jazdit sam, ale aj kamion co ho vozi.
  • vzach 17. 5. 2016 12:47:17
    Až to zvládne jízdu na dálnici dálnice, pak by se to mohlo dále vylepšovat...
Určitě si přečtěte