Učíte se všeobecné základy a mezi ty dneska (ať se vám to líbí nebo ne) patří kancelářské balíky, základy na internetu, nějaké základy z OS. Stejně jako vás na průmce nebudou učit biologii tak vás na obchodce nenaučí programovat.Pokud člověk chce umět nějaký obor lépe tak se má přihlásit do nějakého kroužku nebo na školu, která je oborově vyhovující.My se na základce kromě MS Office učili i základy HTML (a myslím si, že to bylo úplně zbytečné), na střední Pascal a Delphi, zase HTML, něco z CCS, assembler, plus programovat CNC, což není tak úplně programování v IT významu. Minimálně půlku z toho považuji za totálně zbytečné i na technických oborech, které nejsou na počítače a IT zaměřené.Osobně si myslím, že by bylo vhodné víc mladých učit programovat ale rozhodně je k tomu vést jinak jak zařazením do povinných osnov. 90% těch dětí na základce nebude potřebovat vědět ani co samotné slovní spojení "zdrojový kód" kód znamená, natož je učit programovat. Počítač většina populace vidí z uživatelského pohledu a uživatele programování nezajímá. Na střední bych zařadil nějaký úplně minimální základ v rámci pár lekcí stejně jako klikání v Excelu (nevím jak vy ale my hodně pracovali se vzorci takže o klikání nemůže být řeč). Typografie je taky hezká věc, LaTeX toho umí hodně ale opět se s tím setká jen promile studentů. Děti z učňáků se opravdu na základce nepotřebovaly učit programovat, většina středních taktéž, diskutabilní je to i na technických středních, na stavebce opravdu programování nebudete potřebovat, drážní obory taktéž. Lehce možná na strojárně (CNC do programování opravdu moc nepočítám), možná lehce na elektru a pak hlavně na kombinovaných nebo přímo oborech IT.Z toho vám vyšlo, že programování potřebuje asi tak do deseti procent středoškolských oborů takže je zbytečné je zařazovat do všeobecných osnov. O to víc bych ovšem dbal na učení kancelářských sad, které dneska používá kde kdo, pořád je spousta mladých, kteří přece "umí s počítačem" a dělá jim problém sečíst dvě buňky v Excelu . A rozhodně to bude potřebovat mnohem větší část než ono programování. Programování bych nabídl jako volitelné předměty a rozšířil možnosti se to učit třeba v rámci školních projektů, kroužků atd. Vhodné by i bylo, kdyby se školský systém upravil a žáci a studenti tak v rámci školy za učení navíc mohli po testech získat i nějaké certifikáty, které jim poslouží třeba i dál. Takže programování rozšířit, razantně ale rozhodně ne do povinných a všeobecných osnov
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 03. 2016 14:34