Britské studio vytvořilo nejrealističtější FPS střílečku na světě

Britské studio Realm Pictures uskutečnilo originální experiment, když skrze různé chatovací videoslužby nabídlo náhodným surfařům s webkamerou ovládání živých lidí, jako by se jednalo o běžnou FPS akční hru ve stylu legendárního Dooma a dalších.

Šťastlivci, kteří se připojili, zírali na obraz z kamery umístěné na hlavě herce a jeho ruce, ve které zpravidla držel nějakou zbraň. Pak už mu mohli zadávat běžné příkazy jako „seber ten předmět, otevři dveře, uteč“ a tak dále.

Jednou ze scén byl třeba kostelík s hřbitovem, po kterém se potulovaly zombie a někteří hráči se do atmosféry skutečně vžili.

Kdo ví, za deset, patnáct let třeba bude podobná grafika u těch nejpropracovanějších her samozřejmostí. Zlí jazykové mezitím připomínají, že zatímco vizuální efekty ve hrách se neustále zlepšují a scény jsou fotorealističtější, z her často vyprchala jejich propracovanost, příběh a dějová originalita.

Témata článku: Technologie, Web, Bulvár a vtípky, Shooter, First, Life, Real, Real Life, Zombie, Pictures

31 komentářů

Nejnovější komentáře

  • petmal 22. 8. 2015 1:53:23
    Technicky už to asi není FPS (first-person), možná SPS nebo PPS (proxy)...
  • dustojnikhummer 21. 8. 2015 23:17:52
    Co ten článek přendat na doupě?
  • Monogatari 21. 8. 2015 21:15:43
    Je to dobrej nápad, ale mohli by to použit někde jinde než ve hře pro...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 54

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

Český Google Překladač začal používat umělou inteligenci. Konec „drahoušků zákazníků“

** Google ve svém překladači roky používal statistickou technologii ** Nyní zavádí strojové učení a neuronové sítě ** Rozdíl by měl být zvláště na větších textech patrný už nyní

20.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

Brno otevřelo největší českou dílnu pro bastlíře. Kladívka, vrtačky, 3D tiskárny, laserové řezačky. Je tu vše

** Máte nápad, ale chybí vám stroje a pořádná dílna? ** Chcete postavit ptačí budku, nebo krabičku pro Arduino? ** Brno otevřelo svůj FabLab – laboratoř pro bastlíře

19.  4.  2017 | Jakub Čížek | 31


Aktuální číslo časopisu Computer

První test AMD Ryzen

Velké testy: 22 powerbank a 8 bezdrátových setů

Radíme s koupí Wi-Fi routeru

Co dokáží inteligentní domy?