Británie povolí auta bez řidičů. Rozvoj ale očekává až kolem roku 2040

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 46

Názory k článku

19. 07. 2013 09:04

Auta bez ridicu po silnicich nikdy jezdit nebudou. I kdyby se podarilo vyresit vsechny technicke problemy coz prilis nevypada, tak tam jsou dalsi prekazky, ktere tato auta nedokazi vyresit napriklad:a) nespolehlivost celeho reseni at uz skutecna nebo psychologicky vnimana. Plne automatizovane soupravy se prilis neprosadily ani na zeleznici, ktera je jako problem pro automatizaci o nekolik radu jednodussi nez silnicni doprava. Automatizovane soupravy, ktere po kolejich jezdi jsou povetsinou jenom pro kratsi specializovane trate a tam kde jezdi v normalnim provozu maji povetsinou lidsky dozor (typicky automatizovana metra), protoze lidi proste neveri necemu co ridi jenom pocitac.b) odpor ruznych lobby. Nejvetsi ekonomicky prinos by mela automatizovana nakladni auta, ale to nikdy neprojde pres odborove svazy ridicu. Existuje hned nekolik dnesnich profesi, ktere jsou zcela zbytecne, ale nadale existuji aby se zamestnali odborari (samozrejme je to podane tak, ze je to z duvodu bezpecnosti), na silnicich to nebude jine.c) jedina zeme, ktera ma problemy s naklady na ridice je Evropa, ktera za padesat let bude mit za padesat let uplne jine starosti nez resit automatizovana auta. Za padesat let bude Evropa mozna az na par bezpecnych enklav na urovni priblizne dnesniho Somalska a lidi budou resit jak sehnat kus chleba a nebyt pritom zastrelen na ulici a ne jak provozovat automaticke auto. USA asi preziji (asi tak jako vetsi Brazilie s atomovkami), ale oni maji nevycerpatelnou zasobu Mexicanu, kteri jsou levnejsi nez automat a Cinani se bez automatizace automobilove dopravy take obejdou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 07. 2013 08:52

Proč jen auta bez řidičů - to je diskriminace ostatních vozidel! V rámci zachování rovnoprávnosti vozidel by měli povolit jízdu bez řidičů také pro motocykly, bicykly, povozy a ruční vozíky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2013 22:41

"ostrá jízda mezi kuželi..."
No ale

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2013 22:34

Žádný počítač nezvládne české tankodromy dřív jak v roce 2100

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2013 18:26

Moc tomu fandim Kdyby vymizely nehody a díky tomu mrtví na silnicích bylo by to perfektní.
Jen tak dál. Musí to akorát překonat lidskou averzi, že by za ně řídil stroj to bude podle mě nejtěžší překážka, která ale snad brzy bude překonána. Stroj přeci nikdy nepojede ožralej jako prase nebo nebude riskantně předjíždět a vybržďovat. Věřil bych tomu mnohem víc než člověku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2013 15:01

Pro zájemce https://www.udacity.com/course/cs373... kdyby o tom náhodou ještě někdo neslyšel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2013 14:19

Při čtení prognóz o délkách vývoje různých technologií si uvědomuji, jak je život nepříjemně krátký, a jak zanedbatelné části pokroku může být člověk svědkem. Žít alespoň tisíc let, a být svědkem fantazií, které dnes neumíme ani vyslovit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 07. 2013 14:05

Fášený autor, fáš šečtin být skutešně nádheren."V postupném povolování testování podobných automobilů jsou zatím nejdále..." = Oj, toť věru sloh hodný úředníka. Ba, možná i právníka!"Velká Británie by mohla být první evropskou zemí a také státem s mnohem rozsáhlejším dopravním systémem než třeba právě v Nevadě, kde se provoz omezuje jen na několik měst v poušti a pak pochopitelně dálnice." = Copak, něco zmizelo při překladu či úpravě? Například nějaký předmět?
Velká Británie by vskutku mohla být první evropskou zemí. Patrně také má rozsáhlejší dopravní systém než Nevada. Ale že by se v Nevadě jezdilo jen v několika městech pouště a po dálnicích, to mi přijde poněkud..."Studie britské vlády (PDF) na základě analýz odborníků předpokládá, že se autonomní a částečně autonomní vozidla začnou na silnicích rozšiřovat až okolo roku 2040, tedy za dlouhých 25 let." = Copak nám tam ta vozidla budou rozšiřovat?A sem tam by se hodila i nějaká čárka ve větě, nemyslíte?Ale jinak, autore, buďte dobré mysli, neboť vaše články čtenáře nejenom pobaví (úrovní slohu žáka zvláštní školy), ale hlavně ho učí myslet (copak tím chtěl autor asi říct? jaký mizerný automatický překladač používá? ...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2013 14:01

1. Kdo bude odpovědný za nehody?
2. Jak budou okolní auta reagovat na případné nečekané události (tak inteligentní a rychlá elektronika není?
3. Je to blábol, jednou ano, ale ne v tomto století a možná ani v tom dalším.
4. Na Měsíc jsme už také měli lítat běžně aha a kde to je. Na Marsu už taky brzo měl být člověk aha a kde to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 07. 2013 13:01

Hlavně si nesplést verzi SW pro levou/pravou stranu silnice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 07. 2013 12:58

Vybavení pro auto Googlu stojí zhruba 3 milióny korun. Při sériové výrobě to za pár let může jít výrazně dolů. Myslím, že se britská vláda mýli a autonomní vozidla budou výrazným faktorem mnohem dříve. Viděl bych to tak, že to masově budou využivat jako první různí dopravci, a to hned v příští dekádě. Autonomní kamiony na silnicích pak prostě budou muset řešit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor