Yahoo je sedmým nejčastějším poskytovatelem e-mailových schránek a nyní zkouší novou funkci, která má odradit uživatele od používání doplňků pro blokování reklamy. V průběhu víkendu mohli někteří uživatelé ve Spojených státech zaznamenat při přístupu do své schránky hlášku s prosbou o vypnutí Adblocku. Pokud tak neučinili, ke svým mailům se nedostali.
Bez deaktivace doplňku blokující reklamu máte smůlu. Mail nepřečtete ani nenapíšete (zdroj: Adblock forum)
Pro web Engadget se vyjádřil zástupce společnosti s vysvětlením tohoto postupu. V průběhu víkendu probíhalo A/B testování nové funkce, kterou Yahoo rozšířilo mezi menší skupinku uživatelů. Na té společnost otestovala, jak se uživatelé budou chovat – zda doplněk opravdu deaktivují, zda najdou nějakou okliku nebo jestli stránku opustí.
Na tento postup si uživatelé začali stěžovat především na fóru Abblocku Plus a také sociálních sítích. Velká část z nich po zablokování přístupu do e-mailové schránky zvažuje odchod ke konkurenčním produktům.