Blázen do Minecraftu naprogramoval animaci s pomocí pouhých 252 znaků

Fanoušci hry Minecraft jsou podivná stvoření. Podivná totiž není jen jejich hra, ale také záliby s ní spojené. Živým příkladem budiž francouzský programátor Mathieu „P01“ Henri, který vytvořil krátkou animaci trojrozměrného světa kostek.

Vlastně by o nic nešlo a podobná informace by nezaujala ani jedno obecné technické médium, kdyby ovšem nebyl P01 tak trochu blázen a celou animaci vytvořenou pomocí HTML5 nenapsal s pomocí pouhopouhých 252 znaků.

Jen pro představu, ikona koše na obrázku níže, která se skládá z devíti řezu, zabírá na disku 197 kB, je tedy skoro 800× rozměrnější.

Klepněte pro větší obrázek

K čemu je to všechno vlastně dobré? V praxi na první pohled možná k ničemu, ale na druhou stranu to ukazuje optimalizační možnosti vývojářů, kteří mohou při troše snahy vytvářet programy, které nebudou zahlcovat počítače a počítačové sítě.

Témata článku: Programování, Minecraft

34 komentářů

Nejnovější komentáře

  • dolph1888 2. 12. 2013 18:31:31
    Hezké hračky, já spíš sázím na to až výkonné čipy budou u kamer schopny...
  • polarq 2. 12. 2013 14:41:32
    "touch this" - raytracing in 64kb, 10 let spatky a jeste je to nadherne...
  • Chupacabras 2. 12. 2013 13:08:46
    Kedysi dávno sa ku hrám pribaľovali intrá. Boli to také animácie s...
Určitě si přečtěte

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

Operační systém běžným počítačům nedal Bill Gates, ale Gary Kildall

** Gary Kildall pochopil, že levné výpočetní čipy mohou posloužit jako univerzální počítače pro všechny ** Připravil pro ně proto první operační systém ** Později mu systém vyfoukl Microsoft a nazval ho MS DOS

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 57

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

Umělá inteligence je sice v plenkách, už teď ale přestáváme rozumět, jak vlastně funguje. To je problém

** Už je to tady, lidé přestávají chápat počítače ** Systémy neuronových sítí začínají pracovat tak, že ani jejich tvůrci přesně neví, co se uvnitř děje ** Do budoucna to může být závažný problém

24.  4.  2017 | Jakub Čížek | 112

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

Před 35 lety měl premiéru legendární počítač ZX Spectrum. Připomeňte si „Gumáka“

** Slavný osmibitový počítač Sinclair ZX Spectrum byl uveden právě před 35 lety ** Připomeňte si tento průkopnický počítač v tematických článcích ** Podívejte se, jak funguje dnes

23.  4.  2017 | Pavel Tronner | 13

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

Acer chrlí novinky: levný a tenký Predator, nové Switche a další notebooky

** Acer na konferenci v New Yorku představil velkou spoustu novinek z oblasti počítačů, notebooků i monitorů ** Notebookové novinky se dotkly řad Predator, Swift, Switch i Aspire ** Herní notebooky dostaly nový typ chlazení

27.  4.  2017 | Karel Javůrek | 8

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

Správný počítač má alespoň dva monitory. Anebo je to jinak?

** David si nedokáže představit práci bez dvou a více monitorů ** Kubovi naopak stačí jeden a ve více displejích se ztrácí ** Jaký přístup je lepší?

23.  4.  2017 | Jakub Čížek | 59


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma: moderní cestování

Kdy opravdu přijdou nové baterie?

Velké testy: 6 herních notebooků a 8 volantů

Recenze: AMD Ryzen řady 5