Bing v Americe válí. Už má přes 20 % a stále bude vyhledávat i v Yahoo

Vyhledávač Microsoftu získává v Americe na oblibě. Z vyhledávacího koláče ukrajuje Bing stále větší kus, nově už překročil pětinu, tedy 20 % (přesněji 20,1 %). Růst podílu je pomalý, ale vytrvalý. Google má nyní v USA podíl na vyhledávání 64,4 % a ze zbytku pak nejvíce zabírá Yahoo se 12,7 %. A Yahoo, to je v jádru jen převlečený Bing, takže celkový záběr Bingu je teoreticky téměř 33 %. To ukazují čerstvé statistiky ComScore, na které upozornil Neowin.

880088769

V této souvislosti je zajímavá ještě jedna zpráva, která přichází od Yahoo. Ačkoli šéfová Yahoo Marissa Mayerová se dříve netajila tím, že by vyhledávací partnerství s Microsoftem ráda ukončila, dnes jsme se dočkali oznámení, že Yahoo s Microsoftem partnerství prodlužuje. Je ovšem fakt, že se dost upravily podmínky oproti těm původním z roku 2009. Yahoo získalo především větší flexibilitu, vyhledávání nově nemusí být postaveno jen a pouze na Bingu, může jej více přizpůsobovat a používat na více platformách. Nadále ale bude ve výsledcích zobrazovat reklamy Bingu.

323413194 
Vyhledávače na americkém trhu podle ComScore

Je fajn vidět, že když se chce, dá se zatopit i zdánlivě neohroženému Googlu. Microsoft se hodně snaží a Bing je v americké verzi vskutku pozoruhodným vyhledávacím nástrojem. Využívá jej také hlasová asistentka Cortana v kombinaci s Windows a Spartanem to může být velmi zajímavý celek. U nás si ale stále musíme nechat zajít chuť, Microsoft se totiž bohužel zatím moc nedere do jiných regionů, a tak je u nás Bing stále značně nepoužitelný.

V Česku sice máme vyhledávací trh se zdravou konkurencí, díky Seznamu, ale ve většině evropských zemích má Google jasnou dominanci přesahující 90 %. To už leckoho dráždí a proto je Google lynčován před Evropskou komisí. 

Diskuze (12) Další článek: Malé neznamená nedostatečné

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,