Bing si drží počáteční růst, Ballmer neočekává mnoho

Bing si zhruba dva týdny po startu drží na americkém trhu neustálý růst. Šéf Microsoftu Steve Ballmer však současný situaci nijak nepřeceňuje a drží se zpátky.

Nový internetový vyhledávač Bing z vývojových středisek Microsoftu si po více než dvou týdnech drží tendenci pomalého růstu podílu na trhu ve Spojených státech. Podle posledních statistik analytické skupiny comScore se jeho podíl mezi vyhledávači v severoamerických zemích pohyboval v rozmezí 8. až 12. června okolo 12 procent. To je nárůst zhruba o 1 procento oproti období mezi1. a 5. červnem. Nejvyšší představitel Microsoftu Steve Ballmer je však ve svých prohlášeních poněkud netradičně zdrženlivý.

Co týden, to procento

Bing vstupoval na trh počátkem června, když se podíl jeho předchůdce (Live Search) na americkém trhu vyhledávačů pohyboval na hranici 8 procent oproti 20 procentům Yahoo! a 64 procentům Googlu. Nárůst na současných 12,1 procenta se za tak krátkou dobu zdá být relativním úspěchem, podle některých kritiků však může jít o krátkodobou vlnu zapříčiněnou masivní reklamní kampaní. Na druhou stranu je pravda, že na americkém trhu Microsoft spustil plnou verzi nového vyhledávání, což nakonec může nově přilákané uživatele udržet i do budoucna. Na rozdíl od Evropy a dalších trhů, kde softwarová firma hodlá plnohodnotné funkční prostředí uvádět postupně.

bingamerica.PNG„Máme nějaké hodně dobré počáteční odezvy,“ komentoval Steve Ballmer start Bingu na konferenci v Detroitu. Na chronické otázky, zdá má Bing ambice nějak výrazně ohrozit pozici Googlu však hlavoun Microsoftu odpověděl spíše zdrženlivě. „Nechci nastavit laťku našeho očekávání příliš vysoko,“ konstatoval skromně. „Snažíme se být houževnatí a udržet současnou rychlost vývoje inovací v dlouhodobém horizontu,“ upřesnil svoji strategii ohledně budoucího rozvoje za účelem dosažení vyšší tržní pozice.

Ballmerovi a celému Microsoftu je jasné, že jejich současná pozice na internetu pro ně není vůbec záviděníhodná. „Pokud jste na trhu s osmiprocentním podílem a několika velikými hráči na trhu, můžete zkoušet opravdu zajímavé věci,“ dodal jakoby beznadějně. Nutno dodat, že mluvil pouze v kontextu severoamerického trhu, kde má situaci zdaleka nejlepší. Zbytku světa dominuje Google v mnohem větší míře, i když je pravda, že v USA působí ještě Yahoo! – další veliká výzva redmondské firmy.

Start to není beznadějný

V současné době se z hlediska internetového trhu hodně spekuluje o východních zemích, jako jsou Rusko a Čína, kde je obrovský růstový a komerční potenciál. Microsoft i Google se do těchto oblastí snaží co nejrychleji dostat a ovládnout zde internetový trh. Například v Rusku je ale specifická situace, kdy většinu vyhledávacího trhu neovládá Google jako všude jinde, ale tamní Yandex. Ten spolu s českým Seznamem tvoří světový unikát, kdy lokální vyhledávače díky svým silným konzervativním kořenům a formě portálu dokážou udržet své návštěvníky. V Rusku by yandex.PNGse teoreticky mohl Microsoft snažit o úspěch jako právě u Seznamu, který od léta nasadí pro vyhledávání systém Bing.

Ballmerově společnosti může být v současné době útěchou alespoň to, že nějaké vrásky na čele Googlu udělal. Sergey Brin se totiž před několika dny vyjádřil, že největší internetová firma světa sestavila několik „Bing týmů“, které zkoumají vyhledávací mechanismy vyhledávače od Microsoftu a porovnávají je s algoritmy Googlu. Google zároveň dodává, že na rozvoji vyhledávání v současné době pracují s nejvyšší prioritou.

Diskuze (31) Další článek: uTorrent v nové verzi 1.8.3.: konec pádů a problémů s firewalem

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,