reklama

Bing, nový vyhledávač Microsoftu, je online. Ohrozí Google?

Společnost Microsoft zpřístupnila pro veřejnost betaverzi svého zbrusu nového webového vyhledávače Bing, který najdete na stejnojmenné doméně Bing.com. Bing by měl být rychlejší a poskytovat lepší relevanci výsledků než současný vyhledávač stejného výrobce Live.com. Podle prvních pokusů lze potvrdit, že rychlost je srovnatelná s Googlem. Relevance naopak zatím není tak dobrá, neboť neprioritizuje tak výrazně výsledky ze státu uživatele. To však leckdy nemusí být na škodu. Bing navíc nabízí volbu, pro omezení výsledků jednak na weby v češtině a jednak na stránky umístěné v Česku. Výše i dále uvedené však berte s rezervou, neboť pro plné vyzkoušení novinek Bingu je nutné přepnout vaše umístění na Spojené státy. Zachováte-li Českou republiku, zdá se, že se dostanete pouze na nově převlečený starý Windows Live. V tuto chvíli se oficiálně neví, co vlastně se návštěvníkům mimo USA nabízí na doméně Bing.com za službu. Věřím, že Microsoft by nenapadlo Bing v očích mnoha uživatelů hned na úvod degradovat tím, že na jeho doméně nasadí starý Live Search.

Klepněte pro větší obrázek

Relevanci výsledků bude potřeba testovat v budoucnosti (na finální verzi Bingu), dlouhodobě a na různých heslech, avšak první pokusy s omezením na ČR ukazují, že výsledky zobrazené bez posouvání první stránky výsledků mají relevanci o něco lepší než totožný dotaz v Googlu. Například při zadání dotazu „Ford Fusion“ nabídne Bing na prvním místě neoficiální české fórum fanoušků tohoto vozu, na druhém místě trochu nevhodně inzerát nabízející jeho prodej z druhé ruky, avšak hned pod ním web českého zastoupení společnosti Ford, web jednoho z prodejců značky, stránku tohoto vozu na webu oficiálního zastoupení, odkaz na fanouškovské stránky a porovnání Fusionu s jeho největší domácí konkurentkou, Škodou Fabia. Naproti tomu Google nabídne (po třech reklamních odkazech) recenzi Fusionu, web jakéhosi stěžovatele (Trable a potíže s Ford Fusion), odkaz na wikipedii, výběr obrázků a test na webu Automix. Odkaz na fanouškovské fórum je mimo první obrazovku první stránky, odkaz na oficiální web značky na první stránce zcela chybí. Pravdou je, že při vyhledávání jiných věcí je o něco rozumnější naopak relevance Googlu.

Dalšími novými vlastnostmi Bing by měla být možnost formulovat některé faktické dotazy v sémantických výrazech nebo možnost aplikovat nové filtry, jako jsou omezení výsledků dle poměru stran, barevnosti, volby mezi fotografií a ilustrací nebo fotkami pouze obličejů či hlavy a ramen na vyhledávač obrázků, který měl i na Live.com lepší relevanci než Google. Podobným způsobem lze podle oblastí zájmu filtrovat i výsledky klasického vyhledávání stránek.

Klepněte pro větší obrázek

Nad to všechno umožňuje Bing výsledky vyhledávání ukládat na SkyDrive, sdílet je na Windows Live či Facebooku nebo posílat e-mailem. Uvidíme, jestli nové služby dokáží ohrozit pozici Googlu. Pokud ano, bude to nezbytně v souvislosti s lepší relevancí výsledků a každopádně to bude proces dlouhodobý (v řádu let). Pokud dlouhodobější testy ukáží, že Bing po technické stránce je konkurenceschopný, nezbyde než doufat, že Microsoft bude mít na dlouhodobý konkurenční boj dostatek trpělivosti.

Pokud se o novinky Bingu zajímate, doporučuji sledovat webcast, který poběží dnes od devatenácti hodin ze serverů IStreamPlanet.com.

Témata článku: Microsoft, Google, Web, Internet, Vyhledávače, Bing, Ford, Relevance, Fusion, Fabia, Ramen

84 komentářů

Nejnovější komentáře

  • schali 8. 6. 2009 22:02:14
    cituji "To, či po zadaní "priatelia" má byť medzi prvými výsledkami...
  • kozec 2. 6. 2009 9:01:03
    To je Microsoft. Pouzi robots.doc ;-)
  • akira.uzai 2. 6. 2009 8:12:10
    mezi emo puberťačkami xD
reklama
Určitě si přečtěte


reklama