Největší český aukční web Aukro.cz dosáhl minulý pátek hranice 2,5 milionů registrovaných uživatelů. Obliba překupování věcí na internetu přitom stále rapidně roste, 420 tisíc nových registrací Aukro zaznamenalo jen za poslední rok. Webu se daří i po stránce návštěvnosti, která v prosinci přesáhla dva miliony reálných uživatelů měsíčně (zdroj NetMonitor online).
Aukro si počíná celkem neohroženě, nejbližší česká konkurence je Bazos.cz s necelým milionem reálných uživatelů za prosinec a v těsném závěsu je pak Sbazar.cz od Seznamu. Loni měl Aukru přijít adekvátní soupeř v podobě české lokalizace eBay, ovšem ta proběhla jen polovičatě. Pod českou hlavičkou se nabízí zahraniční zboží a provázaný platební systém PayPal zůstává nadále bez češtiny, tedy až na oficiální český návod jinak anglické služby.
Kromě tradičních aukcí nabízí Aukro možnost okamžitého prodeje zboží na inzerát za pevnou cenu a od podzimu mohou nakupovat i uživatelé bez registrace. Rozrůstá se také počet profesionálních prodejců, kteří Aukro používají k nabídce nového zboží. Takových už je 9 273.
Počet uživatelů na Aukru roste, v pátek 13. se registroval 2,5miliontý uživatel
Na Aukro.cz je v současné době zaregistrováno 2,5 milionu uživatelů, od podzimu mohou navíc nakupovat také neregistrovaní uživatelé. Nejaktivnější jsou uživatelé z Prahy. Nejnavštěvovanějšími jsou kategorie Děti, Dům a zahrada a Elektro, nejoblíbenějšími produkty pak smartphony a notebooky.
V roce 2011 na Aukru založilo nový účet více než 420 000 uživatelů. „Počet registrovaných uživatelů přesáhl během pátku 13. ledna hranici 2,5 milionu. Z toho 9 273 uživatelů jsou profesionální prodejci,“ říká David Vychytil, ředitel obchodního portálu Aukro.cz, a dodává: „Uživatelů nakupujících na Aukru je však ještě více, od podzimu jsme totiž umožnili nákup také neregistrovaným uživatelům.“
Po nákupech bez registrace Aukro v loňském roce představilo také program Aukro+ , do něhož jsou zařazeni profesionální prodejci garantující rychlé dodání zboží, kvalitní produkty a další služby.
Nejaktivnější uživatelé obchodního portálu Aukro bydlí v Praze, Středočeském a Moravskoslezském kraji, ti také utrácejí nejvyšší částky.
Největší zájem je dlouhodobě o kategorie Děti, Dům a zahrada, Elektro, Erotika, Hudba, Film, Knihy a časopisy, Mobily a GPS a Oblečení a doplňky. Mezi nejoblíbenější produkty loňského roku patřily smartphony, notebooky, kočárky, nábytek, zahradní hračky a pánské hodinky. Nejsilnějším dnem v roce byla bronzová neděle 11. 12. 2011, kdy se prodalo zboží v celkové hodnotě 26,9 milionů Kč. „To je o téměř tři miliony více než na druhou adventní neděli v předešlém roce,“ dodává David Vychytil.