Aukro spouští svůj vlastní platební systém

Diskuze čtenářů k článku

avatar
17. 06. 2010 11:40

Nevím proč bych měl dávat přístup k účtu další službě. Mám PayPal, nakupuji na eBay, na Aukru beztak vychcánci jen přeprodávají věci levně zakoupené v Čině. Tedy ve většině případů..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2010 13:41

Když nechceš, tak nedávej, nikdo tě přece nenutí. A věci z Číny? Netvrdím, že tam nejsou, ale až na pár podkategorií jsou v jasné menšině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 20:01

Cela jsem celý večer tu aukci sledoval, docela mě pobavilo, když tam frajer dopsal, že příhozy neruší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 19:22

z pohledu obchodníka - přijímání plateb na netu je v ČR pořád v době kamenné. jsou tady jen dvě gateways - (bývalý) Muzo a Česká Spořitelna. a když je chcete implementovat, tak po vás budou chtít 12 tisíc za podpis smlouvy, pár stovek měsíční paušál a ještě relativně vysoký procento z transakcí. asi jediná funční alternativa je Paypal Website Payments Standard, s tím že není v češtině. PaySec je zajímavej, ale tím že nepodporuje přimou platbu kartou a nikdo nemá zákaznickej PaySec účet, tak je prakticky k ničemu. tenhle PayU zdá se taky jede přes Muzo. ale pokud nabídne jednoduchou registraci a ověření bez vstupního poplatku jako paypal a ne nějaký šaškování se smlouvama za 12 tisíc, a k tomu slušný a dobře zdokumentovaný API, tak to může mít naději na úspěch.

pokud někdo víte o jiných metodách příjmu plateb v ČR. tak sem s něma prosím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 06. 2010 15:08

Něco podobného jako je tento systém už nějakou dobou dělá GoPay, mají vlastní peněženku + možnost platit přímo přes SuperCash a platební karty, vstupní poplatky co vím nejsou žádné a provize z transakce mi přišla nižší než obchodník dostane přímo od banky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 06. 2010 14:31

Jojo, GoPay už nějaký ten pátek používám a přijde mi to docela použitelný. Koumal jsem i PayU a abych řekl pravdu, moc nechápu, proč se Aukro spíš nedomluví s nějakým zavedeným systémem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2010 18:52

Zajímalo by mě, co má živě.cz s Aukrem... protože jedině tady pořád čtu články o arogantním aukru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  16. 06. 2010 19:56

Nejen to... vážený pan autor zřejmě dostal zaplaceno od Aukra, protože tohle je normální reklamní článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2010 20:32

já si v poslední době vzpomínám jen na dva, náhodou tenhle týden

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 06. 2010 14:29

Tak o něčem se psát musí A když tu dneska není žádný článek o nějaké píkovině od Applu tak alespoň Aukro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 17:53

Ebay už jede na češtinu celkem dlouho. Již před rokem jel zkušebně na cz. Pochybuji, že časem nehodí češtinu i na PayPal (v současnosti jede PP pouze na 4 jazyky).

Nemyslím si, že by důvodem vzniku PayU, bylo nedořešené počeštění PayPalu. A nevidím smysl v nějakém tuzemském kred. systému. U PayPalu je to jednodušší. Člověk pošle prachy na českou Unicredit Bank, do tří dnů to má na PayPalu. Odpadají tím starosti, které se mohou vyskytnout při platbě do zahraničí.

Čím si pomůžu, když budu dobíjet na nějaký PayU, pokud nenakupuji pravidelně na Aukru (a nechci tam mít rezervu)? Pro tuzemské aukce budu i nadále používat bankovní převod, který trvá max. tři dny. (Popř. to beru na dobírku)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 18:44

PayPal má výhodu, že se nemusí nic dobíjet, jako např. u PaySecu. Já nechci předem posílat nějakou částku na další konto. Nikdy nevím, kolik a kdy tam bude potřeba a mít litr nebo tři litry někde na jiným účtu jen pro potřeby občasných nákupů se mně nechce. PayPal platba je mnohem pohodlnější. Prostě zadám platbu a za sekundu je zaplaceno, z banky se mně to strhne za několik dní, ale prodejce na to nečeká a posílá ihned, protože mu PayPal oznámí, že bylo zaplaceno. Nepochopil jsem, jestli PayU funguje v tomto jako PayPal nebo jako PaySec. Každopádně nic dalšího už si zřizovat nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 19:28

S tím závěrem souhlasím. PaySec mi stačil bohatě. Zaregistroval jsem se, přečetl jsem si pravidla, zasmál jsem se, odhlásil jsem se(navždy).

Na zahraničí mám PayPal. Doma můžu platit x způsoby, tak nevím, proč bych platil přes PayU, PaySec a další zbytečnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2010 17:22

Jako důvod nerozšeření Paypalu v ČR díky nelokalizaci do češtiny neberu. Myslim si že lidé, kteří tuto službu používají, vědí proč a určitě alespon základy AJ ovládají. Těch co chtějí PP používat a zároven neumějí vůbec nic anglicky je velice malé procento!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 16:30

Pokud systém nebude jen přeposílat peníze mezi bankami a bude fungovat třeba jako PayPal, že peníze zůstávají v daném systému, tak by se dala uplatit nová ochrana pro kupující. Například prodejce obere kupujícího (zboží nepošle), tak se platba zruší a peníze se vrátí zpět kupujícímu. Jestli prodejce už peníze použil nebo přeposlal na bankovní účet, tak by kupující peníze stejně dostal a z prodejce je vymáhal PayU nebo Aukro.

Na Aukru se stále dějí podvody, že zaplatíte za zboží a pak člověk nekomunikuje a nic nepošle (adresa je fiktivní, přesto ověřená). Tito lidé obírají o malé částky, třeba do 500 Kč a pak se spoléhají na to, že nad tím člověk mávne rukou. A taky v drtivé většině mávne...

O něčem takovém se nemluvilo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 18:09

Jak může být adresa fiktivní (a přesto ověřená)? To spíš chápu, že se člověk může třeba někam odstěhovat.

A pokud ten člověk zboží neodešle, tak by se to řešit mělo. Je problém lidí, že si nechají s*át na hlavu. Když něco odesíláš z ČP, tak dostaneš potvrzení. To by sis měl někam založit pro případ, že se balíček ztratí.

Když nedostaneš své zboží a podnikavec nereaguje (nebo reaguje a potvrzení o odeslání nemá), tak je třeba to řešit s Aukrem. Pokud se jedná o vyšší částku (nebo x podvedených), tak by se tím měla zabývat PČR.

Ze zásady nekupuji nic od prodejců, kteří nemají x pozitivních komentářů. Je to o lidech. Tyhle trapné podvůdky může vymyslet jedině vylízanec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 19:07

Už jsem se s tím setkal, je tomu skutečně tak. Adresa ověřená, přesto nesedí. Musel si to ten člověk odchytit na poště přes známé, či podobně.

Tohle se jedná o konkrétní případy, kde šlo čistě o podvod. Ztracený balík na poště neberu v úvahu, to se stát může. A co se týče komentářů, tak je běžná věc, že chvíly účet používá aby si nabral třeba 5 - 10 pozitivních komentářů.

Nechat si sr*t na hlavu je jedna věc, ale lenost opět druhá. Praxe je taková, že když se jedná o pár stovek, nikdo to neřeší. Jinak Aukro na tohle nabízí svůj program pro ochranu kupujících, ale kdo tím procházel, tak ví co to obnáší. Proto to nikdo kvůli pár stovkám dělat nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 20:13

Já řešil pouze jednou nějakého pofiderního uživatele. Bylo mi sděleno sice něco v tom smyslu, že s mou stížností nemohou nic dělat (už je to docela dlouho), ale během nějaké doby uživatele smazali. Takže mám spíš neutrální názor na jejich přístup.

No právě, stát se to může. U ČP bývá někdy bordel. Ovšem, od toho je tu nějaký doklad právě. Já moc na Aukru nenakupuju. Moc nevěřím těm českým prodejcům. Každopádně nedám na 5-10 komentářů z poslední doby. Když už se snažím něco vyhrát, tak od uživatelů, kteří tam jsou déle a mají desítky komentářů. Je to jistota. Navíc mám ve zvyku posílat nějaký dotaz ohledně zboží. Už se mi párkrát stalo, že se mi nezdálo něčí jednání, tak jsem hledal jinde.

Btw. Je fakt, že nikdo neřeší pár stovek. Ale řešit by se to mělo min. s Aukrem. Když mám nějaký takový problém, tak mi jde především o princip. V životě jsem byl vytočený kvůli nakupování přes internet dvakrát. Jednou na Aukru, podruhé na jednom Shopu, který mi po třech měsících poslal data kabel. (objednávku jsem přitom rušil někdy po dvou týdnech, když nereagovali)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2010 17:28

Ono pokud má uživatel několik negativních komentářů, nebo je to nováček, který zboží neposlal, tak se účet blokuje do pár dnů. V tom problém není. Ale co to pro uživatele znamená? Jen vymyslet si nový nick na aukru...

Řešení s aukrem nikam nevede, dokud sám nepodáš trestní oznámení. Poté můžeš postupovat s tím Programem ochrany kupujících. Teda pokud ti nejde jen o zablokování účtu uživatele

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 19:50

No, jenže hodně pozitivních komentářů má i spousta pochybných prodejců. A Aukro to evidentně neřeší, jako kdyby je zajímaly jenom provize z prodeje, viz neustále opakované aukce softwaru v rozporu s licencí (různé OEM verze a hlavně Windows)... Kdo by dával záporný komentář, když má licenční číslo k XP za polovinu.

Jinak další platební systém je podle mě zbytečný. Tak malá země a máme jich několik a za chvíli do dospěje do fáze, že kvůli nákupu se budu muset registrovat nejen v obchodě, ale i u platebního systému, který si obchodník usmyslí používat. Že tu má spousta lidí Paypal, protože běžně nakupují i ze zahraničí, to také obchodníky nezajímá. A nemluvím o obchodech, kde je stále jedinou možností platby zaslání na předraženou dobírku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 06. 2010 17:44

To je pravda. Já tohle řešil v souvislosti s činskými produkty, které se vydávají za originál. Zejména elektronika (například sluchátka) a oblečení. Některé kopie sluchátek se dají rozpoznat i z fotek, kopie oblečení některých značek je doslova profláknuté, že je to kopie. Aukro jsem na to opakovaně upozorňoval, ale zboží se prodává vesele dál... O co je horší, že tito prodejci někdy nesou i označení super prodejce.

Z dřívější komunikace s Aukrem vyznělo spíše to, že dokud si nestěžuje kupující nebo výrobce, tak to Aukro nehodlá řešit. Je to čistě jejich věc, asi ta 4% provize hraje hodně velkou roli. Člověk si taky nenechá utrhnout od h*by něco jen proto, že je to nemorální...

Abych se taky vyjádřil k platebnímu systému. Pokud to bude propojeno s bankou, že si nebudu muset přeposílat peníze, tak mi to příjde velmi dobré. Když něco budu potřebovat rychle, tak se nebudu muset obávat zdržení při převodu peněz. Proto tuhle funkci uvítám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 16:26

Odkaz na screen jak vypadala aukce rohlíku s kávou před zrušením pracovníkem aukra :)

http://pprace.cz/rohlik/item1073970008.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2010 19:26

Viděl jsem ten rohlík ještě včera za 999 999 999 980 :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 20:04

A proč Aukro tu aukci zrušilo? Porušovala nějaký pravidla? Prodejce by jinak mohl tu miliardu z toho co to přihodil vymáhat soudně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 20:06

Ke konci to už sahalo "bez pár miliónů" k bilionu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 06. 2010 16:10

prima, takže v rámci zjednodušení a bezpečnosti si udělám účet na paypalu, paysecu, payU a pak už jen fuckU

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor