Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Server Politico zveřejnil statistiky vynaložených prostředků na lobbing jednotlivých technologických společností, mezi kterými kromě Applu, Googlu a Microsoftu nechybí ani Facebook nebo Amazon a Dell.

Dle údajů za první čtvrtletí tohoto roku nejvíce peněz na lobbování utratil Google, konkrétně 5 milionů dolarů. Na druhém místě skončil Microsoft (1,8 milionů dolarů), následován dalšími. Jako poslední se v prezentovaném žebříčku objevil Apple, který na tento způsob prosazování zájmů utratil pouze 500 tisíc dolarů.

politico-lobbying.jpg
Vynaložené peníze za lobbing a jednotlivé technologické společnosti (Zdroj: Politico)

Ve Spojených státech je lobbing kontrolován a lobbování regulují zákony, především z důvodů velmi snadného přechodu ke korupčnímu jednání. Lobbing tak provádí povolené agentury zastupující klienty z různých oborů činnosti.

Článek patří do rubrik: Byznys


30 komentářů

Diskuze

  • postilion , 13. 5. 2012 9:01:09
    Na Slovensku, v Česku, Maďarsku, Poľsku, Ukrajine... je to tak, že...
  • Mario Antonio Liptaj , 12. 5. 2012 19:51:17
    A že "Don't be evil" :-D
  • anywherehome , 12. 5. 2012 9:31:28
    Kdyby apple a microsoft počítali korupci , byly by jasně na prvních dvou...

Další podobné články


Aktuální číslo časopisu Computer

Testy nejnovějších produktů na českém trhu.

Informace ze světa internetu i bezpečnosti.

Plné verze programů zdarma pro všechny čtenáře.