Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Apple vynaložil nejméně peněz na lobbování, Google naopak nejvíce

Server Politico zveřejnil statistiky vynaložených prostředků na lobbing jednotlivých technologických společností, mezi kterými kromě Applu, Googlu a Microsoftu nechybí ani Facebook nebo Amazon a Dell.

Dle údajů za první čtvrtletí tohoto roku nejvíce peněz na lobbování utratil Google, konkrétně 5 milionů dolarů. Na druhém místě skončil Microsoft (1,8 milionů dolarů), následován dalšími. Jako poslední se v prezentovaném žebříčku objevil Apple, který na tento způsob prosazování zájmů utratil pouze 500 tisíc dolarů.

politico-lobbying.jpg
Vynaložené peníze za lobbing a jednotlivé technologické společnosti (Zdroj: Politico)

Ve Spojených státech je lobbing kontrolován a lobbování regulují zákony, především z důvodů velmi snadného přechodu ke korupčnímu jednání. Lobbing tak provádí povolené agentury zastupující klienty z různých oborů činnosti.

Článek patří do rubrik: Byznys


8 komentářů

Diskuze

  • postilion , 13. 5. 2012 9:01:09
    Na Slovensku, v Česku, Maďarsku, Poľsku, Ukrajine... je to tak, že...
  • Mario Antonio Liptaj , 12. 5. 2012 19:51:17
    A že "Don't be evil" :-D
  • anywherehome , 12. 5. 2012 9:31:28
    Kdyby apple a microsoft počítali korupci , byly by jasně na prvních dvou...

Další podobné články

Adobe chtělo koupit český Avocode, nyní čekají investici

Adobe chtělo koupit český Avocode, nyní čekají investici

Český cloudový nástroj Avocode byl v hledáčku firem Adobe a InVision. Firma nabídku odmítla a chce budovat větší firmu. Ještě letos má přijít významná seed investice.

Včera | Sedlák Jan | 3

Moravia IT na překladech vydělává miliardy a míří ještě výš

Moravia IT na překladech vydělává miliardy a míří ještě výš

Brněnská společnost Moravia IT překládá software pro velké světové firmy, pracuje třeba na Microsoft Office. Slušně vydělává a chce v tom pokračovat.

1.  9.  2015 | Stuchlík Jan | 4