S těmi auty jste mimo.
Dva příklady:
1) Před časem se nadávalo VW group, že u slabších motorizací dává vlečenou nápravu a u dražších (silnějších) motorizací dává multilink. Z hlediska vlastností je multilink lepší, lépe jezdí, lépe vyrovnává nerovnosti. A nevýhoda? Dražší do prodeje, nemožný servis. Zatímco vlečenou nápravu si opravíte doma v garáži, multilink je prakticky neopravitelný, musí se měnit prakticky celé rameno. Tedy lepší jízdní vlastnosti za cenu vyšších nákladů servisu.
2) Měl jsem Škodu 120, která měla 40kW, sám jsem si dokázal seřídit časování, vačky, v kufru vozil kladivo na poruchový termostat. Servis jsme zvládali sami. Dneska máte Octávku, která při stejném objemu dává 2x tolik na výkonu. A za jakou cenu je pokrok? Prakticky nic si na motoru sám neopravíte. Když se rozsvítí kontrolka poruchy motoru, sundáte dekl z motoru, tak ho jistě zase vrátíte a odjedete do servisu. Zase pokrok má svoje další limity.Hodně podobně to vidím u Applu. Honba za výkonem, výdrží, váhou a objemem si musí vybírat nějaké rozhodnutí či kompromisy. Ať už v podobě proprietárních součástek, složitostí návrhu či rozhodnutí typu napevno zabudované baterie.Ostatně, z mého pohledu, paranoidní představě, že Apple si takto zahrává s uživateli a přihrává kšefty apple servisům mi neštymuje to, že, jak tvrdíte, všechny MBA (včetně současné generace) mají baterie na šroubky a MBP mají šroubky zalepené, takže to vypadá, jako kdyby Apple si řekl, že MBP jim bude přihrávat, kdežto MBA nikoliv?To, že tam nejsou zjevné technické důvody, pokud nejste návrhový inženýr od Applu (nebo aspoň od konkurence), Vám moc nevěřím. Až přijde nějaký zaměstnanec Applu a bude tvrdit to, co tvrdíte, pak se k tomu přikloním. Jinak mě třeba napadá teorie, že tam ty šroubky jsou zalité v lepidle kvůli tomu, aby kvůli tepelné roztažnosti nedocházelo k uvolňování šroubků. Já třeba u svého starého MBP jsem po výměně HDD->SSD po měsíci zjistil, že se mi uvolnil šroubek a začal mi v šasi chrastit. V mém případě to byla lemplovina špatně utaženého šroubku, ale jinak v tomto příapdě to může být pojistka proti uvolnění. Doma také používám chemickou kotvu tam, kde hrozí časem vytažení či vyšroubení šroubu/vrutu...Za těch 5 let sice možná těch 120 liber může být půlka ceny nb, ale pokud s výměnou baterie poběží nb jako nový, proč by do toho uživatel nešel? To si to jako rozmyslí a radší si půjde koupit nový nb za 1699 než aby koupil baterku za 120 a mohl fungovat dál na nb, který mu zřejmě vyhovuje?