Apple spustil předplatné časopisů na App Store, vezme si 30 %

S příchodem iPadu se na App Store začaly objevovat aplikace umožňující čtení různých magazínů, deníků a časopisů. Patří mezi ně i naše čtečka časopisu Computer nebo ForMen. Vydavatelé však doposud neměli možnost nabídnout čtenářům předplatné a ti si museli každé nové číslo kupovat zvlášť. Apple vyslyšel požadavky a předplatné nyní nabídl.

Vydavatelé mohou stanovit různé délky předplatného a podle toho stanovit ceny. Pro čtenáře bude objednávka opět otázkou kliknutí, podobně jako nákup aplikace. A podobně jako u aplikací zde funguje provizní systém – Apple si z každého předplatného vezme 30% podíl z ceny (mimochodem, Google spustil podobnou službu s provizí jen 10 %)

Klepněte pro větší obrázek
Časopis Computer v AppStore

„Naše filosofie je jednoduchá: Pokud společnost Apple získá nového předplatitele aplikace, získá 30procentní podíl. Pokud stávajícího nebo nového předplatitele získá vydavatel, ponechá si vydavatel 100 procent a společnost Apple nezíská nic,” řekl generální ředitel společnosti Apple Steve Jobs. Předplatné tedy bude možné učinit i mimo aplikaci a vydavateli pak připadne 100 % z ceny předplatného. Podmínkou Applu je, že nabídka předplatného mimo App Store musí být stejná.

A přikládáme ještě důležitou pasáž z tiskové zprávy:

Vydavatelé, kteří budou v aplikaci používat službu předplatného společnosti Apple, mohou mimo aplikaci využívat rovněž další způsoby získávání digitálních odběratelů. Vydavatelé mohou například prodávat digitální předplacené služby na svých webových stránkách nebo poskytnout stávajícím odběratelům bezplatný přístup. Protože společnost Apple není účastníkem těchto transakcí, vydavatelé se se společností Apple nedělí o své výnosy ani o informace o zákaznících. Pro uživatele, kteří se registrovali mimo aplikaci, musí vydavatelé zajistit uvnitř aplikace vlastní proces ověřování. Společnost Apple však nevyžaduje, aby v případě, že se vydavatel rozhodne prodávat digitální předplatné samostatně mimo aplikaci, byla stejná nabídka předplatného k dispozici za stejnou nebo nižší cenu zákazníkům, kteří se budou chtít přihlásit k odběru z prostředí aplikace. Kromě toho nemohou vydavatelé nadále poskytovat v aplikacích odkazy (například na webové stránky), které by zákazníkovi umožnily zakoupit obsah nebo předplacené služby mimo aplikaci.

Ochrana osobních údajů zákazníků je klíčovou funkcí všech transakcí obchodu App Store. Zákazníkům, kteří nakupují předplacenou službu prostřednictvím obchodu App Store, bude při přihlášení k odběru dána možnost, aby vydavateli poskytli své jméno, e-mailovou adresu a poštovní směrovací číslo. Použití těchto informací se bude řídit zásadami ochrany osobních údajů vydavatele, nikoli společnosti Apple. Vydavatelé mohou zákazníky obchodu App Store žádat o další informace za předpokladu, že těmto zákazníkům bude dána jasná možnost volby a že budou informováni o tom, že jakékoli další informace budou zpracovávány v souladu se zásadami ochrany osobních údajů vydavatele, nikoli společnosti Apple.

Témata článku: Apple, Byznys, App Store, Apple Store

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • RamCar 18. 2. 2011 15:31:35
    Koupil bych si predplatne jen tehdy, kdyby to melo opravdu skvely obsah s...
  • David Petrla 17. 2. 2011 9:50:42
    Tak vyžaduje Apple, aby v iOS byla vždy nejnižší cena, nebo ne? Nejprve...
  • Doggg 17. 2. 2011 9:44:26
    Přejdete na předplatné taky?
Určitě si přečtěte

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

Špičkoví hackeři útočili na prohlížeče. Chrome odolal, ale Edge je tragédie

** Do Vancouveru se sjeli hackeři ** Soutěžili v útocích na prohlížeče ** Chrome odolal, ale Edge to projel na celé čáře

22.  3.  2017 | Jakub Čížek | 79

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

Nebuďte jako Emma Watson. Poradíme, jak nepřijít o hanbaté fotky

** Pokud už choulostivé snímky vyfotíte, dbejte na jejich zabezpečení ** Útočníci je nejčastěji získají z cloudového úložiště ** Pozor si dejte i na phishing a řádné zabezpečení telefonu

Včera | Stanislav Janů | 38

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

Obří Mechroboti jsou realitou, měří čtyři metry a mají hmotnost přes 1,5 tuny

** Jihokorejská společnost Hankook Mirae Technology vyrábí obří Mechroboty ** Jsou určené pro ovládání člověkem uvnitř ** V prodeji se objeví koncem tohoto roku za 200 milionů korun

20.  3.  2017 | Karel Javůrek | 18


Aktuální číslo časopisu Computer

Supertéma o počítačové bezpečnosti

AMD Ryzen přichází

Velké testy kinoprojektorů a levných sluchátek

Příslušenství do USB-C