reklama

Apple spustil předplatné časopisů na App Store, vezme si 30 %

S příchodem iPadu se na App Store začaly objevovat aplikace umožňující čtení různých magazínů, deníků a časopisů. Patří mezi ně i naše čtečka časopisu Computer nebo ForMen. Vydavatelé však doposud neměli možnost nabídnout čtenářům předplatné a ti si museli každé nové číslo kupovat zvlášť. Apple vyslyšel požadavky a předplatné nyní nabídl.

Vydavatelé mohou stanovit různé délky předplatného a podle toho stanovit ceny. Pro čtenáře bude objednávka opět otázkou kliknutí, podobně jako nákup aplikace. A podobně jako u aplikací zde funguje provizní systém – Apple si z každého předplatného vezme 30% podíl z ceny (mimochodem, Google spustil podobnou službu s provizí jen 10 %)

Klepněte pro větší obrázek
Časopis Computer v AppStore

„Naše filosofie je jednoduchá: Pokud společnost Apple získá nového předplatitele aplikace, získá 30procentní podíl. Pokud stávajícího nebo nového předplatitele získá vydavatel, ponechá si vydavatel 100 procent a společnost Apple nezíská nic,” řekl generální ředitel společnosti Apple Steve Jobs. Předplatné tedy bude možné učinit i mimo aplikaci a vydavateli pak připadne 100 % z ceny předplatného. Podmínkou Applu je, že nabídka předplatného mimo App Store musí být stejná.

A přikládáme ještě důležitou pasáž z tiskové zprávy:

Vydavatelé, kteří budou v aplikaci používat službu předplatného společnosti Apple, mohou mimo aplikaci využívat rovněž další způsoby získávání digitálních odběratelů. Vydavatelé mohou například prodávat digitální předplacené služby na svých webových stránkách nebo poskytnout stávajícím odběratelům bezplatný přístup. Protože společnost Apple není účastníkem těchto transakcí, vydavatelé se se společností Apple nedělí o své výnosy ani o informace o zákaznících. Pro uživatele, kteří se registrovali mimo aplikaci, musí vydavatelé zajistit uvnitř aplikace vlastní proces ověřování. Společnost Apple však nevyžaduje, aby v případě, že se vydavatel rozhodne prodávat digitální předplatné samostatně mimo aplikaci, byla stejná nabídka předplatného k dispozici za stejnou nebo nižší cenu zákazníkům, kteří se budou chtít přihlásit k odběru z prostředí aplikace. Kromě toho nemohou vydavatelé nadále poskytovat v aplikacích odkazy (například na webové stránky), které by zákazníkovi umožnily zakoupit obsah nebo předplacené služby mimo aplikaci.

Ochrana osobních údajů zákazníků je klíčovou funkcí všech transakcí obchodu App Store. Zákazníkům, kteří nakupují předplacenou službu prostřednictvím obchodu App Store, bude při přihlášení k odběru dána možnost, aby vydavateli poskytli své jméno, e-mailovou adresu a poštovní směrovací číslo. Použití těchto informací se bude řídit zásadami ochrany osobních údajů vydavatele, nikoli společnosti Apple. Vydavatelé mohou zákazníky obchodu App Store žádat o další informace za předpokladu, že těmto zákazníkům bude dána jasná možnost volby a že budou informováni o tom, že jakékoli další informace budou zpracovávány v souladu se zásadami ochrany osobních údajů vydavatele, nikoli společnosti Apple.

Témata článku: Apple, Byznys, App Store, Store

6 komentářů

Nejnovější komentáře

  • RamCar 18. 2. 2011 15:31:35
    Koupil bych si predplatne jen tehdy, kdyby to melo opravdu skvely obsah s...
  • David Petrla 17. 2. 2011 9:50:42
    Tak vyžaduje Apple, aby v iOS byla vždy nejnižší cena, nebo ne? Nejprve...
  • Doggg 17. 2. 2011 9:44:26
    Přejdete na předplatné taky?
reklama
Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme FM štěnici: Když si vtipálci hrají na pirátské rozhlasové vysílání

Vyzkoušeli jsme FM štěnici: Když si vtipálci hrají na pirátské rozhlasové vysílání

** Dnes žádnou elektroniku programovat nebudeme ** Štěnice totiž funguje sama o sobě ** Stačí připojit baterii a naladit frekvenci

22.  1.  2017 | Jakub Čížek | 31

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

Microsoft: Zbavte se už konečně zastaralých a děravých Windows 7

** Microsoft pomalu začíná kritizovat svůj nejpopulárnější OS ** Chce konečně dostat podniky na Desítky ** Bezpečnostní podpora Sedmiček vydrží ještě necelé tři roky

17.  1.  2017 | Jakub Čížek | 409

Takto si špičkoví grafici představují nový Facebook. S čistým vzhledem a bez reklam

Takto si špičkoví grafici představují nový Facebook. S čistým vzhledem a bez reklam

** Design Facebooku se delší dobu nemění a pro mnohé je nudným ** Grafici zkouší navrhovat nové koncepty toho, jak by mohla síť vypadat ** Hlasujte pro nejzdařilejší návrh

22.  1.  2017 | Stanislav Janů | 65

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

Umělá inteligence dokáže ze snímků srdce předpovědět, kdy zemřete

** Strojové učení lze skvěle použít pro vylepšení modelů pro předpověď srdečních komplikací ** Nová technologie umožňuje přesněji určit rizikové pacienty ** Dřívější diagnostika může díky včasně léčbě do budoucna zachránit životy

21.  1.  2017 | Karel Javůrek | 7

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

8 produktů, o kterých byste neřekli, že nesou značku Apple

** Věděli jste, že Apple vyvinul celkem 45 modelů tiskáren? ** ** Monitor na výšku, plotter nebo herní konzole - to vše měl Apple ve své nabídce ** Většinu z těchto produktů pohřbil Steve Jobs

19.  1.  2017 | Stanislav Janů | 43


Aktuální číslo časopisu Computer

99 nejlepších programů pro váš počítač

Zvykejte si na umělou inteligenci

Velké testy PC zdrojů a gamepadů

Alternativní zdroje energie

reklama
reklama