Co čekat od vedení firmy, kde duševně vyšinutý "vizionář" balamutí na každém svém vystoupení své skalní příznivce (OS X = Vista 2, nový počítač od Apple je vždy Xx rychlejší než jeho předchůdce atd.)? Lež je v Apple základem podnikové filosofie, takže ti zaměstnanci vlastně propadli v základní dovednosti každého Apple-insidera. Takoví lidé se do téhle firmy nehodí! Nestranný človíček musí uznat, že *v marketingu* Apple dohnalo a v lecčems i předehnalo MS (ti pro změnu přistřihli křidélka jistému fanouškovi, který spravoval MS-fan web, zatímco Apple propouští své zaměstnance, kteří jsou natěšeni na nový jablečný systém). Apple se snaží vyrábět nejen OS, ale budluje do něj bez problémů věci, za něj je MS napadán zkorumpovanými evropskými úředníky a osočován fanoušky Opensource. Apple to však prochází, protože jde v globálu o malou firmu s bezvýznamným tržním podílem. Apple OS X je zajímavá alternativa, ale provází ji neskutečný hype, který z tohoto systému dělá něco, co není :) Apple je unikátní v tom, jak úmyslným zadržováním informací a "napínáním" uživatelů dokáže z vody uvařit auru něčeho výjimečného (ač to s přechodem na Intel už dávno neplatí a už prakticky každý si může vyzkoušet OS X na svém PC). Představte si, že by uživatelé a hard-core fanoušci nějakého jiného SW přijeli na mezinárodní *placenou* prezentaci nového produktu, kde by se dozvěděli jen potvrzení spekulací všeobecně známých již předem ze zdrojů na netu a vyslechli si prohlášení, že více jim prozrazeno nebude (zřejmě aby to zlý strýček XY neokopíroval)! Je zábavné číst na fan webu jistého zelináře, že se sice přiblížil až k Infinite Loop, ale nepodařilo se mu získat tričko s logem ohryzaného jablka... Živý důkaz funkčnosti marketingové masáže. Takovým by člověk dal korunu :)