Apple nikdy nenabídne levný Mac nebo iPhone, podíl na trhu není cílem

Když se schylovalo k loňské premiéře iPhonů 5S a 5C, bylo díky únikům už dopředu víceméně jasné, že se vedle drahého iPhonu objeví i levnější plastový. Kdejaký analytik říkal „konečně“ a považoval za logické, že se Apple vrhá do nižší cenové kategorie. Jenomže ouha, „levný“ iPhone 5C de facto udržel nemalou cenu předchůdce a lépe vybavený model cenu ještě navýšil. Žádný levný iPhone pro masy se nekonal. A ani nebude, jak prozradil marketingový manažer Greg Joswiak z Applu.

Joswiak byl zpovídán redaktory Re/Code na konferenci Code/Mobile. A dotkli se právě i otázky skladby portfolia Applu s ohledem na cenu. Apple se prý do levných produktů pouštět nebude, a to s ohledem na krizová 90. léta, kdy se nechala firma zaměřením na levné produkty strhnout a nedopadlo to dobře. „Uděláte takovou chybu jednou za život, neuděláte ji dvakrát,“ řekl Joswiak.

502715771 
Greg Joswiak (vpravo) při rozhovoru

Apple si chce na trhu udržet pozici výrobce, který má kvalitní produkty za vyšší cenu. Firmě nejde primárně o co největší podíl na trhu, ale především o zachování zákaznické spokojenosti, která je nejlepším marketingem. V průzkumech spokojenosti vychází majitelé produktů od Applu jako nejvíce spokojení s velkým náskokem před konkurencí a toto si chce Apple udržet. Jak ukazují prodejní čísla iPhonů, tak ani vyšší cena nemusí být překážkou masových prodejů.

Můžeme ale pozorovat, že se Apple přece jen trochu snaží oslovit i méně majetné zákazníky. Nejde na to však novými modely, ale doprodáváním starších modelů za snížené ceny. 

Diskuze (143) Další článek: Google opouští otec Androidu Andy Rubin

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,